Egyéni vállalkozás indítása - Kata alá bejelentkezés - KATA 2017

Jelenlegi hely

Gyakorlatias vállalkozásépítő tanfolyam cégvezetőknek

Majdnem minden, amit a vállalkozás indításáról tudnod kell. 12 óra színtiszta versenyelőny.

Következő időpont: 2018. november 22-23.

Ha nem tudsz eljönni, van ONLINE verzió is.

Vállalkozás indítása

Vállalkozási formák

Adózás - tételes költségelszámolás, kata adózás

ÁFA

Mennyibe kerül egy alkalmazott?

Számla, számlázás

Szerződéskötés

Kintlévőségkezelés

Üzleti terv

Hitelek

Támogatások

06_gornyedos.jpg

Vállalkozás indítása - vállalkozási alapismeretek

 

Hogyan indítsd sikeresen a vállalkozásodat - ONLINE tanfolyam induló vállalkozóknak

 

Vigyázz! ... Kész! ... Vállalkozz! Tantermi képzés induló vállalkozóknak

 

Betekintés a vállalkozói képzésbe

 

 

Aki vállalkozóként szeretne "jól" indulni, nincs könnyű helyzetben: visszatérő probléma, hogy nehezen talál az induláshoz szükséges fontos, és főleg hiteles információkat, és segítségre érdemben azoktól a hivatalos szervektől sem igen számíthat, akikkel vállalkozásának elindítása során találkozik.

 

09_oroszlanos_.jpg

 

Mi kell ahhoz, hogy vállalkozást indítsunk?

Egyre többen szeretnének vállalkozást indítani, és ezért hoztuk létre ezt a bejegyzést, hogy ebben segítsünk Neked.

A vállalkozáshoz először is szükség van egy ötletre, hogy milyen tevékenységet szeretnénk végezni, akár termékértékesítés, akár szolgáltatásnyújtás. Meg kell vizsgálni, hogy ez az ötletünk egyáltalán piacképes-e, azaz lesz-e rá érdekődés, meg fogják-e venni a termékünket, szolgáltatásunkat, azaz elemezni kell azt a piaci területet, ahova szeretnénk belépni. Már rengeteg kisbolt, étterem, kézműves stb vállalkozó van, fel kell mérni, hogy mi az, amit mi szebben, jobban tudunk csinálni, meg kell mondani, hogy miért tőlünk vásároljanak, milyen problémái vannak a célcsoportunknak, és erre a problémára mi milyen megoldást tudunk nyújtani.

 

Piackutatás

Jó esetben értünk az adott területhez, azaz tisztában vagyunk vele, hogy milyen problémák merülhetnek fel, és melyek azok a tényezők, amiben mi jobbak vagyunk. De rengeteg statisztika is rendelkezésre áll az interneten - KSH, nagy könyvvizsgáló cégek elemzései, üzleti portálok stb, nézzünk utána, és próbáljuk meg magunkat besorolni az adott részbe, és ott megvizsgálni a hasonló tevékenységű vállalkozásokat, mint a mienk.

 

Marketing

Az nem elég, hogy mi tudjuk, hogy amit csinálunk, az jó, ezt a vásárlók részére is el kell juttatni, meg kell győzni őket, hogy minket válasszanak. Hogy milyen marketing stratégiát állítunk fel, az függ ugye a végzett tevékenységtől, de ma már elengedhetetlen az online felületen történő megjelenés.

Hogy ez most egy saját vagy bérelt honlap, vagy ingyenes blog, esetleg facebook, google vagy egyéb hirdetés, azt ki kell tapasztalni, de javaslom, ne azt a hirdetési technikát alkalmazzuk, hogy ha tőlem rendelsz, egy csapásra megváltozik az életed, azonnal sikeres és gazdag leszel stb, ezek nem hiteles dolgok és hamar rájönnek az érdeklődők, hogy becsaptuk őket.

Adjunk értékes tartalmat, tájékoztatást, plusz hozzáadott értéket, szerezzük meg a jövendőbeli vásárló bizalmát.

 

Árazás

Nagyon sok induló vállalkozó küzd azzal a problémával, hogy nem tudja az elején belőni az árait. Első körben tájékoztatást adhat erre a konkurencia árai, de ez közel sem elégséges információ. Tudnunk kell, hogy az alkalmazott ár mire lesz elég a vállalkozásunkban, azaz fedezi-e a felmerülő költségeket és mennyi marad belőle a végén a zsebünkben.

Ha termékértékesítéssel foglalkozunk, akkor azért nagyjából tisztában vagyunk a beszerzési árakkal. Valószínűleg van egy elképzelésünk is arról, hogy az adott terméket kb mennyiért lehet eladni, mennyiért adja a konkurencia. Persze ettől mi lehetünk drágábbak, de akkor mondjuk meg, hogy miért kerül nálunk többe az a dolog. Pl. hosszabb garanciát adunk rá, részletes tájékoztatót adunk a termék használatával kapcsolatosan, pénzvisszafizetési garancia van stb.

Szolgáltatásnál már nehezebb a helyzet. Itt abból kell kiindulni, hogy mennyi az a költség, ami a havi működéshez szükséges. Fel kell állítani egy elméleti 100%-os kapacitást, hogy ha heti 5 nap és napi 8 órát dolgozunk, akkor egy óra alatt mennyi minimális bevételt kell elérjünk, hogy legalább nullán legyen a vállalkozás. Nyilván nem a nullára, hanem a nyereségre törekszünk, és egészen biztosan nem fogjuk elérni a 100%-os kapacitást, jó, ha ennek a 60%-a meglesz.

Ökölszabály szerint 3.000 ft/óra alatt egyszerűen nem éri meg vállalkozni.

Ettől függetlenül az elején biztosan bele fogsz futni olyan munkákba, ami ráfizetéses lesz, de jó hír, hogy idővel tudni fogod, mennyi az az összeg, ami alatt nem éri meg megmozdulni.

 

Költségek

Tudnod kell, hogy mekkora indulási tőkére lesz szükséged, majd meg kell becsülni, hogy mennyi a havi működési költséged, ha még egy forintot se kerestél. Ha termékértékesítéssel foglalkozol, akkor kell indulási készlet, és a készlet fogyásának függvényében gondoskodni kell a pótlásáról. Ha növekedni kezd a vállalkozásod, lehet, hogy nagyobb üzletre, raktárra lesz szükséged, többet kell költeni fejlesztésre, több alkalmazottra lesz szükséged, ezeket az adatokat számszerűsíteni kell, ezt hívjuk üzleti tervnek.

 

Vállalkozási forma és adózás

Ha már nagyjából kiszámoltál mindent, bevételeket, költségeket, és az jött ki, hogy érdemes belevágni, ekkor és csakis ekkor szabad dönteni, hogy milyen vállalkozási formában és milyen adózással kezd el a vállalkozásodat. Igen, a vállalkozási forma csak egy technikai lépés, ne hamarkodd el!

 

Vállalkozás indítása előtt - videó

 

Vállalkozási formák

Induló vállalkozások általában az egyéni vállalkozás, bt és kft megoldást szokták választani, úgyhogy nézzük röviden ezek lényegét.

 

Egyéni vállalkozás

Indítása ingyenes, online is lehet, ügyfélkapu kell hozzá, nem kell hozzá ügyvéd, nincs tőkeelőírási kötelezettség, nem minden esetben kell vállalkozói bankszámla, lehet katás, lehet szüneteltetni, korlátlan felelősséggel jár, megszüntetéséhez sem kell ügyvéd.

 

Betéti társaság

Ügyvéd kell hozzá, aminek ugye már díja van, szükség van egy beltagra és egy kültagra, nincs tőkeelőírási kötelezettség, mindig kell vállalkozói bankszámla, nem lehet szüneteltetni, lehet katás, a beltag korlátlanul felelős, megszüntetéséhez ügyvéd kell.

 

Korlátolt felelősségű társaság

Ügyvéd kell hozzá, 3 m ft-os tőkeelőírási kötelezettség (nem csak pénzben lehetséges), akár egyszemélyes is lehet, mindig kell vállalkozói bankszámla, nem lehet szüneteltetni, nem lehet katás, de lehet kivás, folyamatosan meg kell felelni a tőkeelőírási kötelezettségnek, különben át kell alakulni bt-vé vagy kényszertörlés lehet a vége, korlátolt felelősség, megszüntetéséhez ügyvéd kell.

 

Adózás

- tételes költség elszámolás - vállalkozói szja, társasági adó - gyűjteni kell a számlákat, bevétel és költség függvénye az adó, minimumadó is van, osztalék is adózik

- bevétel alapú - kata - eva - átalányadó - nem kell gyűjteni a számlákat, bevétel alapján történik az adózás

 

KATA adózásról videó

 

Mi szükséges egyéni vállalkozás indításához?

 

  • ügyfélkapu - egyéni vállalkozás indítása elektronikus úton is történhet, amihez szükséges egy ügyfélkapu, anélkül nem lehet. Ügyfélkapu létesítése bármelyik okmányirodában lehetséges és ingyen van. Az ügyfélkapu amúgy is egy hasznos dolog, elküldhető a saját szja bevallásunk, látjuk az aktuális adófolyószámlánkat, értesítést kapunk, ha lejár az útlevelünk, kérhetünk erkölcsi bizonyítványt és még sok-sok dologra jó.

  • tevékenységi kör - ha megvan az ügyfélkapu, indíthatjuk az egyéni vállalkozást. Először is el kell dönteni, hogy milyen tevékenységi körökben szeretnék működni, ehhez segítséget nyújt ez az oldal.
  • engedélyek - vannak olyan tevékenységi körök, amelyek végzéséhez engedély szükséges, ezekről mindig tájékozódjunk időben, mert az engedély nélkül nem kezdhető meg bizonyos vállalkozási tevékenység. (pl. könyvelő, villanyszerelő). Ha nekünk nincs ilyen engedélyünk, de lesz ilyen alkalmazottunk, az is megfelelő, csak akkor vinni kell az ellenőrzésre a munkaszerződést.

 

Végzettséghez kötött tevékenységek - videó

 

Székhely

Kell egy székhely, ahol a vállalkozás megtalálható, ami a központi ügyintézés helye. Ide fog kimenni a nav ellenőrizni, hogy létezik-e a vállalkozás, azaz kinn van-e a neve a kaputelefonnál, postaládánál, lakásajtónál. Az önkormányzat kérheti a székhely igazolását, azaz ha 100%-ban saját tulajdon, akkor a tulajdoni lapot, ha van más tulajdonos is, akkor székhelyhozzájárulási nyilatkozatot, ha béreljük, akkor bérleti szerződést, ha székhelyszolgáltatót, akkor azt a szerződést. Székhelyszolgáltató igénybevételét külön a nav-nak is jelenteni kell.

 

Áfás legyen vagy sem?

A továbbiakban el kell dönteni, hogy áfa körben szeretnénk tevékenykedni vagy sem. Ez már nem olyan egyszerű feladat, ehhez javasoljuk mindenféleképpen szakértő (könyvelő) bevonását.

Ha várhatóan nem fogjuk elérni éves szinten a 8 m ft-os árbevételt, akkor választhatjuk az alanyi áfamentességet. Ez azt jelenti, hogy a számláinkat áfa felszámítása nélkül kell kiállítani, így áfát sem kell fizetni, viszont a beszerzéseink után sem vonhatjuk le az áfát. De ez csak belföldön igaz! Már borul a dolog, ha például igénybe veszünk egy facebook hirdetést! (Előtte kérünk közösségi adószámot.) Ha kevés költségünk van, akkor valószínűleg nem érdemes ezzel foglalkozni, bonyolítja az adminisztrációt. Ha viszont az év során elérjük a 8 m ft-os árbevételt, az sem okoz problémát, csak attól a pillanattól kezdve, már abban a számlában is, amivel elérjük a határt, fel kell számítani az áfát, a beszerzéseink áfa tartalmát levonhatjuk, és innentől áfa bevallás készítésére leszünk kötelezettek.

 

Iratkozz fel Youtube csatornánkra, hogy ne maradj le a következő videóról!

 

KATA adózás

Ha úgy döntünk, hogy belépünk a Kata alá, akkor már csak azt kell eldönteni, hogy főállású katások vagy mellékállású katások legyünk.

Alapeset: ha valakinek nincs heti 36 órát meghaladó munkaviszonya, az csakis főállású katás lehet.

Na és mi a helyzet, ha egyszerre vagyunk egy kft-nek tulajdonosa és ügyvezetője egyben, és van egy katás egyéni vállalkozásunk? Hol kell járulékot fizetni? Megsúgom, a kft-ben a minimálbér után, és katásként mellékállású lesz, ha a jogviszonya társas vállalkozó. De mi a helyzet, ha munkaviszonyban van?

 

Mennyibe kerül az egyéni vállalkozás indítása?

Egyéni vállalkozás indítása díjmentes. Ha szeretnénk vállalkozói igazolványt kiváltani, az 10.000 ft-ba kerül, de ez nem kötelező.

 

Hogyan kell elindítani az egyéni vállalkozást?

A webes ügysegéden kell elindítani a folyamatot.

Ha elfogadták, akkor lehet elkezdeni a tevékenységet. Ez jellemzően még aznap megtörténik, ha rendesen működik a webes ügysegéd. Azaz vigyázzunk, hogy ha hónap végén indítjuk, már következő hónap 12-én fizetni kell az adót.

Ha katások akarunk lenni, akkor már itt azonnal jelezni kell azt. Nem lehet katás, aki a 68.20 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése besorolású tevékenységet akar végezni. Működő egyéni vállalkozás, ha katás szeretne lenni, de most még nem az, akkor azt a nav felé kell jelezni az adott nyomtatványon, és a következő hónaptól lesz katás.

 

Egyéni vállalkozás indítása ONLINE jegyzet - 100 oldalas útmutató lépésről lépésre

 

Vállalkozás indítása másodállásban

Gyakran felmerül a kérdés, hogy először akkor másodállásban vagy rögtön főállásban kezdjük a vállalkozást? Erre nem egyszerű a válasz, de az biztos, hogy egy idő után döntened kell. Ha másodállásban kezded, fontos, hogy milyen adózással teszed, egyáltalán nem biztos, hogy a kata lesz a legjobb Neked.

 

Bankszámlanyitási kötelezettség

Ha áfa körbe léptünk, akkor kötelező a bankszámla nyitása, egyéb esetben elfogadható a privát bankszámla használata is, de ha túl sok a privát tétel, akkor azért szerencsésebb a külön vállalkozói bankszámla.

Ma már nagyon kedvező kisvállalkozói banki csomagok érhetőek el, nézzetek körül. 2018. január 1-től jelenteni kell a nav felé a külföldi bankszámlákat is.

 

Számlázás

A számlázáshoz szükségünk lesz egy számlatömbre vagy számlázóprogramra. Ha csak készpénzes értékesítésünk lesz, akkor elegendő a készpénzes számlatömb, de azért jó, ha van olyan is, ami az átutalásos fizetésre is alkalmas.

Ha számlázó programot használunk (mi a szamlazz.hu-t használjuk, de már van ingyenes NAV-os számlázóprogram is), akkor 30 napon belül be kell jelenteni a használatát a nav felé, különben 500 ezer ft-os bírságot kaphatunk. 

Egyéni vállalkozót nem csak neve, címe, adószáma azonosítja, hanem a nyilvántartási száma, ezt is rá kell írni a számlára. Egyéni vállalkozónak lehet fantázianeve is, de ettől még a kötelező adatokat fel kell tüntetni a számlán.

Ha katások leszünk, akkor a számlára feltétlenül rá kell írni, hogy KISADÓZÓ, különben mulasztási bírságra számíthatunk. Talán a legjobb lenne rögtön a bélyegzőre is ráíratni. Ha magánszemély részére is értékesítünk, akkor nem árt, ha van nyugtatömbünk is. Külön törvény szabályozza, hogy kinek kell kötelezően pénztárgépet használni, erre figyeljünk. A pénztárgépet ki lehet váltani úgy, hogy számlázóprogramból nyugta helyett számlát állítunk ki minden értékesítésünkről, de ezeket a számlákat jelenteni kell a nav felé minden hónapban.

2018. július 1-től jelenteni kell azokat a számlákat, amelyben az áfa eléri a 100.000 forintot, akár online számlázóprogramot használsz, akár kézi számlatömböt. Javaslom a számlázóprogramot, mert ha már úgyis rögzíteni kell elektronikusan a kézi számlát, akkor már egyszerűbb rögtön egy számlázóprogramba, ami akár lehet az ingyenes navos számlázó is.

Hogyan indítsd sikeresen a vállalkozásodat - ONLINE tanfolyam induló vállalkozóknak

 

Vigyázz! ... Kész! ... Vállalkozz! Tantermi képzés induló vállalkozóknak

 

Bélyegző

Nem kötelező, de jó, ha van. Kifejezetten ajánlatos, ha kézi számlatömböt használunk és csúnyán írunk :-)

 

Nyilvántartás

Ha katás adózók vagyunk, bevételi nyilvántartás vezetésére vagyunk kötelezettek, ami azt jelenti, hogy a kiállított számláinkat meg kell őrizni, és erről kell egy nyilvántartást vezetni. Erre alkalmas egy egyszerű excel tábla is. Lentebb le is tudod tölteni.

Ha elérjük el az évi 8 millió ft-os bevételt, akkor  áfásak leszünk, és áfabevallást kell benyújtani. Ezt időarányosan kell nézni, ha év közben indult a vállalkozás és napra kell kiszámolni.

Ha elérjük az évi 12 millió ft-os bevételt, akkor 40%-os adót kell pluszban fizetni a 12 m feletti részre, amit az éves bevallásban kell bevallani és megfizetni. (Következő év február 25-ig). A nettót kell nézni, az áfa nem számít bevételnek.

A bevételeinkről évente egyszer el kell küldeni egy bevallást, szintén ügyfélkapun keresztül. Ha volt olyan vállalkozás, akitől 1 m ft felett volt bevételünk, akkor ezt jelezni kell a bevallásban.

 

Adó megfizetése

A havi katát következő hónap 12-ig kell befizetni. Év végén ne legyen több a tartozás 100.000 ft-nál, mert kivághatnak a katából. Ha éves szinten a bevétel meghaladja a 12 millió forintot, a felette lévő rész után 40% az adó. Ezt következő év február 25-ig kell megfizetni.

 

Iparűzési adó

Még be kell jelentkezni az iparűzési adó alá, erről év végén bevallást kell készíteni (de csak akkor, ha az iparűzési adóban NEM a tételes katát választottuk, ha igen, akkor még ipa bevallás sem kell). Ha az iparűzési adóban a tételes katát választjuk, akkor éves szinten 50.000 ft az adó, aminek a felét március 15-ig, másik felét szeptember 15-ig kell megfizetni és ez az összeg akkor sem emelkedik, ha átlépjük a 12 m ft-os kata bevételi határt.

 

Kamara

Még a kötelező kamarai regisztrációt is meg kell tenni. 5.000 ft/év

 

Oep regisztráció

Ha beteg leszel és jogosult vagy táppénzre, vagy esetleg jön a baba, már csak elektronikusan lehet beadni a táppénz és egyéb igényléseket, ezért szükséges hozzá az oep regisztráció.

 

Kata megszűnése

Ha valakinek év végén a tartozása meghaladja a 100 ezer ft-ot, akkor az adóhatóság törli a katások rendszeréből. Pontosabban itt is történt változás, ha a határozat jogerőre emelkedéséig befizeti a pénzt, akkor nem zárják ki a katából.

 

Szünetelés

Ha valakinek nem megy az üzlet, és azt a havi 50/25 ezer ft katát sem tudja fizetni, akkor lehetősége van az egyéni vállalkozását szüneteltetni vagy megszüntetni. Erre érdemes figyelni, mert ha halmozódik az adótartozás, az egyéni vállalkozó a felhalmozott tartozásáért a saját vagyonával felel, úgyhogy vagy szüneteltetni kell vagy megszüntetni, semmi szükség halmozni a tartozást, mert nagy baj lehet belőle. Szünetelés minimum 30 nap, maximum 2 év. Ez is változott, korábban 5 évig lehetett szünetelteni.

 

Alkalmazottak

Katás egyéni vállalkozónak is lehet alkalmazottja, akár normál munkaviszonyban, akár egyszerűsített foglalkoztatás keretében. De itt már kell járulékbevallást készíteni. Minimálbér, garantált bérminimum minden évben változik, de vannak kedvezmények is.

 

Mennyibe kerül egy alkalmazott?

 

Könyvelő

Ha valaki úgy gondolja, hogy nincs kedve, ideje, türelme az egyéni vállalkozását létrehozni, a nyomtatványokkal bíbelődni, a bevételi nyilvántartását vezetni, kérje ajánlatunkat a szilagyianita@vallalkozas-okosan.hu email címen.

Ismerek olyan könyvelőt, akinek a saját szja bevallását én készítem el, és ismerek olyan vállalkozót, akinek köze nincs a könyveléshez, de a saját járulékbevallását ő küldi el magának :-)

De azért az sem igaz, hogy a katához egyáltalán nem kell könyvelő! Ha minden rendben megy, akkor valóban, nem kell, de vannak furfangos esetek!

Már most felhívom a figyelmet a 2017-es változásokra, azaz ha 12 millió forintos árbevételt eléri, az nagyon szép és jó, de már 8 millió ft-tól áfás lesz a katás! Azaz változik az adószáma, be kell jelenteni, hogy elérte az értékhatárt, és természetesen áfa bevallást is be kell nyújtani.

Na most ezt egy könyvelő nélkül nem nagyon ajánlanám. Csúnya bírságok lehetnek belőle. Arról nem is beszélve, hogy egyéni vállalkozóként vagy egy bt beltagjaként korlátlan felelősségünk van, azaz egy hibás döntés következtében akár vihetik a kocsinkat, házunkat, gondoljuk át ezt a lehetőséget is, igen nagy a kockázat.

08_katas_konyvelo.jpg

Pénzügyek

Ha nem csak készpénzes értékesítésed lesz, nagyon fontos, hogy leellenőrizd azokat a partnereket, akiknek megengeded, hogy átutalással fizessenek. Kollegám szokta mesélni azt, hogy ha állsz egy utcasarkon és odajön hozzád valaki, hogy adjál neki 1 millió forintot kölcsön, holnap ugyanebben az időben visszaadja, Te adnál neki? Ugye, hogy nem? Ezért kell mindig leellenőrizni, hogy kivel kötünk üzletet és kinek engedjük meg az átutalásos fizetést.

Vannak ingyenes adatbázisok, ahol le lehet ellenőrizni a jövendőbeli partnereket. Nézd meg a cégkivonatot, hogy ki a cég képviselője, ki jogosult aláírni a szerződést, mert az csak akkor érvényes, ha olyan személy írja alá, aki erre jogosult. Nézd meg, hogy érvényes-e az adószáma, nincs-e ellene végrehajtás, ezek az információk a cégkivonatból kiderülnek.

A szerződés tartalmazza az elvégzendő munkát, határidőket, mikor minősül teljesítettnek az adott dolog, ki ismerheti el a teljesítést. Állapítsd meg mérföldköveket, kérj előleget vagy részteljesítést az addig elvégzett munkákra.

Állítsd ki időben a számlát, legyen nyoma, hogy átadtad a vevődnek. Ha lejárt a fizetési határidő, azonnal reagálj, először hívd fel telefonon, ha nincs eredménye, írásban ajánlott tértivevényes levélben szólítsd fel a fizetésre, ezt maximum kétszer tedd meg, és ha ezek után sem fizet, indítsd ellene fizetési meghagyást közjegyző segítségével.

Ne akkor szembesülj a fizetendő áfával, mikor a könyvelő huszadika előtt megmondja, tanuld meg kiszámolni, nem nehéz, és segítünk Neked ebben. Arra figyelj, hogy a könyvelés a múltat dolgozza fel, a könyvelő következő hónap huszadikáig mondja meg neked, hogy előző hónapban hogyan teljesítettél, a pénzügyeket viszont azonnal intézni kell. Tanulj meg cash-flowt vezetni, nagyon egyszerű és úgy mondjuk el Neked, hogy biztosan fogod tudni hasznosítani. Készítettünk egy egyszerű cash-flow táblát és egy iktatótáblát, amiből Te is el tudod készíteni, hogy mennyi lesz a havi fizetendő áfa.

 

Támogatások

Keresd mindig az aktuális támogatási lehetőséget.Munkanélküliek támogatása, fiatalok támogatása, sokféle van, bár indulóknak nem olyan nagy a lehetőség. Jellemzően a 6 havi minimálbért meg szokták adni, nagyobb összegű vissza nem térítendő támogatások kerete év közben el szokott fogyni, üzleti tervet kérnek hozzá, utófinanszírozású, azaz Neked meg kell előlegezni az összeget, több éves működést írhatnak elő, különben vissza kell fizetni a támogatást, az áfát nem finanszírozzák.

Egy jó tanács: ne a támogatásra alapozd a vállalkozásod. Ha kapsz egy ilyet, az jó dolog, de enélkül is működőképesnek kell lennie a vállalkozási ötletednek.

 

Pályázatok

Pályázatokon is lehet indulni, ami biztos, hogy kell hozzá üzleti terv. Keresd mindig az akutális kiírásokat, vedd igénybe pályázatíró segítségét, van olyan is, aki sikerdíjért dolgozik. Mostanában többször láttam, hogy céget keresnek megvételre pályázathoz. Ezt azért teszik, mert legalább 2 lezárt, nyereséges pénzügyi év kell a pályázatokhoz, viszont nagyon nagy a veszélye annak, hogy olyan céget veszel, amiben esetleg aknák vannak, ami akkor derül ki, mikor már megvetted, úgyhogy csak óvatosan ezzel a lehetőséggel.

 

Kata és a nyugdíj

Katás ellátási alap -  jelenleg az  50.000 ft kata mellett az ellátás alapja 94.400 ft , 75.000 ft kata fizetése mellett pedig 158.400 ft.

Ha szeretnél öngondoskodni, mert úgy érzed, a kata ellátási alapja nem lesz elég nyugdíjas korodban, mindenféleképpen keress valamilyen öngondoskodási lehetőséget.

Felröppent a hír, hogy 2019-ben esetleg emelik a kata adóját, mert ahogy emelkedik a minimálbér, úgy lesz egyre nagyobb a különbség az azután járó ellátási alap és a kata adózás után kapható ellátási alap között, de ezt úgy néz ki, egyelőre elvetették, azaz 2019-ben nem változik a kata adója.

 

Üzleti terv

Párszor már említettem az üzleti terv fontosságát. Induló vállalkozóként sokan úgy gondolják, az nekik nem kell, túl kicsi a vállalkozás, túl bonyolult, meg különben se lehet megjósolni, hogy mi fog bekövetkezni egy következő időszakban. Az igaz, hogy senki nem tudja, hogy mi lesz jövő hónapban vagy a jövő évben, de a saját érdeked, hogy tisztában legyél a számaiddal, azaz kezdd el összeírni, milyen bevételekre, milyen költségekre számítasz, mi a fedezeti pont, azaz ahol a bevételek fedezik a költségeket, ha valahol elcsúszik a dolog, hol kell beavatkozni, milyen veszélyekre kell számítsál és hogyan tudod ezeket mérsékelni.

Az üzleti terv a vállalkozási ötleted megvalósulása, azaz hogyan éred el a kitűzött célt, hogyan fog ez megvalósulni rövid és hosszú távon.

Üzleti tervre szüksége lehet induló vállalkozásnak, hogy lássa, egyáltalán érdemes-e belevágni. Szükség lehet rá,  ha valamilyen külső finanszírozótól szeretnél pénzt szerezni, pl. befektetőtől vagy banktól vagy működő vállalkozásnak akkor, ha egy jelentős beruházás vagy fejlesztés előtt áll, esetleg akkora lett a növekedés, hogy új alkalmazottakra van szükség, akkor ki kell számolni, hogy mennyi bevétellel tudja ezt finanszírozni a vállalkozás.

 

Üzleti terv videó - 1. rész

 

Miből áll az üzleti terv?

A vállalkozás bemutatását tartalmazza, mi a cél, és hogyan fogod elérni?

A működési tervben kell leírjad, hogy milyen eszközökkel, milyen technológiával végzed a tevékenységed, azaz ez a szakmai része, hogy mégis mit csinálsz.

A marketing tervben kell bemutatni, hogy milyen problémára milyen megoldást kínálsz, ezt milyen áron teszed, hogyan éred el a célpiacod, mennyire vagy tisztában a konkurenciával, mivel vagy másabb, jobb, több tőle.

A pénzügyi tervben kell bemutatni a várható bevételed, költséged, eredményed, ez az eredménykimutatás. A mérleg tartalmazza az eszközeidet, és azt, hogy ezt milyen forrásból kívánod finanszírozni. A cash-flow mutatja meg a várható pénzbefolyásokat és kifizetéseket adott időpontban.

 

Ha eddig még nem volt kedved üzleti tervet írni, ha elolvasod ezt a bejegyzést, biztosan megjön!

 

 

Milyen a jó üzleti terv?

Kicsit optimista, de azért realista. Derüljön ki belőle, mikor kezd el nyereséget termelni, mit kell ehhez tenni, mi van, ha mégsem úgy alakul, milyen lépéseket teszel azért, hogy elérd az üzleti célod. Ahogy kollegám szokta mondani, nem kell, hogy színes és szagos legyen, hacsak nem valamilyen kreatív tevékenységet végzel, a lényeg az átláthatóság. Legyen benne összefoglaló rész, ahogy max egy oldalban elmondod a lényeget. Ha ez jól sikerül, akkor meg fogják nézni a részleteket is.

 

Üzleti terv videó 2. rész

 

Ki áll a Vállalkozás Okososan mögött?

 

szilagyianita2.jpg

Szilágyi Anita – mérlegképes könyvelő, adótanácsadó

Több mint 20 éve dolgozom gazdasági területen, kezdetben munkaviszonyban könyvelőként, kontrollerként egy nagy nagyvállaltnál, majd a Gundel étterem pénzügyi vezetőjeként beleástam magam a pénzügyek világába, később egy patikákat üzemeltető cégcsoport válságmenedzsere voltam. 7 éve vagyok vállalkozó, az eddig megszerzett tudásomat a kisvállalkozók részére szeretném átadni.

 

vuraygy.jpg

Vuray  György – vállalatfinanszírozási és üzletfejlesztési tanácsadó

Az elmúlt években fő területem a vállalkozásfinanszírozás volt. A 2008-as pénzügyi válság alaposan átrendezte ezt a területet is, sok cégnek, vállalkozásnak pillanatok alatt kellett a hirtelen megváltozott körülményekhez alkalmazkodni. Felértékelődött az üzleti tervezés, kockázatelemzés szerepe. Tanácsadói munkám során olyan tudással, gyakorlati információkkal szeretném ellátni a résztvevőket, melyek segítségével vállalkozásukat biztonságosabban és eredményesebben tudják majd vezetni.

 

Vállalkozás Okosan bemutatkozás

 

Miben tudunk Neked segíteni?

 

Vállalkozói képzés - vállalkozásindítási alapismeretek

 

04_szuperemberes.jpg

Ezt a valós, kézzel fogható segítséget jelentő tudást leginkább olyantól tudod elsajátítani, aki maga is az adott területen dolgozik, annak jó ismerője. Vállalkozói képzésünkön minden alkalommal elmondjuk, csodák, vállalkozásokat biztosan sikerre vivő „csak itt, csak most, csak önnek” titkok nincsenek. Alapos felkészülés, sok munka és folyamatos tanulás szükséges a talpon maradáshoz, a fejlődéshez avagy a sikerhez.

Azt nem ígérjük, hogy vállalkozói képzésünkön a vállalkozás minden tudományára megtanítjuk azokat, akik eljönnek, és onnan kilépve egyből sikeres vállalkozók lesznek. A bölcsek kövét egyelőre nem tudjuk átadni. Azt viszont ígérjük, hogy olyan, a gyakorlatban is egyből használható információkat, tanácsokat adunk, melyek azonnal forintokra válthatóak, és segítenek mindenkit akár vállalkozásának elindításában, akár annak eredményes vezetésében. 

 

Miről szól a képzés?

  • vállalkozás indítás – egyéni vállalkozás, bt, kft alapításának feltételei
  • adózás – áfa, szja, társasági adó, osztalékadó, iparűzési adó, KATA
  • járulékok – munkaviszonyban, társas vállalkozói jogviszonyban bérek, járulékok, cafetéria
  • árképzés
  • szerződéskötés
  • számlázás
  • üzleti partner leellenőrzése
  • likviditás megőrzése, kintlévőségkezelés
  • finanszírozás
  • hitelek
  • támogatások
  • pályázatok
  • üzleti terv
  • pénzügyi terv

 

Vállalkozói képzésünk tematikáját eddigi tanácsadói munkánk során leggyakrabban felmerült kérdésekből állítottuk össze.

 

Ezt mondták nekünk képzés előtt

Mikor megkérdezzük a képzésre jelentkezőket, hogy miért jöttek el, a legtöbben azt válaszolják,, hogy vállalkozni szeretnének, saját maguk lábára állni, maguknak keresni a pénzt, szeretnének függetlenek lenni, esetleg úgy érzik, hogy tudnák az adott tevékenységet sokkal jobban is csinálni, mint esetleg a jelenlegi főnökük. Van, aki jelenleg munkaviszonyban dolgozik, és kezdetben mellékállásban kezdené a tevékenységet, és van, aki már az iskolában tudja, hogy Ő vállalkozó lesz.

Kevésbé szerencsés esetben munkanélküliek, de már nem akarnak alkalmazottak lenni. Azt is elmondják, hogy nem akarnak csak úgy belevágni, hanem előtte tájékozódni szeretnének, milyen előkészületeket kell megtenni egy vállalkozás indításához. Vannak, akik már működő vállalkozások, de jobban át akarják látni a tevékenységüket, mérni szeretnék az eredményt, meg akarják érteni azokat a kimutatásokat, amelyeket a könyvelőjük ad nekik.

Előfordul olyan is, aki hitelt szeretne felvenni vagy pályázaton indulni, és szüksége van egy üzleti tervre, de egyedül nem tud elindulni, és szeretné megtanulni legalább saját magának elkészíteni.

 

Amit mondtak rólunk, akik már részt vettek a képzésen

”Nagyon meg vagyok elégedve! Többet adott, mint amire számítottam. Nagyon sok, gyakorlatban is hasznosítható információt adott. Köszönöm!”

”Ez a képzés segített abban, hogy leírjam a számaimat, jobban át tudjam tekinteni helyzetemet. Gyakorlati útmutatást kaptam, hogyan is számoljam ki a szolgáltatás árát. Köszönöm!”

„Sok, és hasznos információ. Kérdés-válasz 100%-ban működött!”

„Nagyon jól éreztem magam itt a két nap alatt, és úgy gondolom, hogy a későbbiekben is igénybe fogom venni a szolgáltatásaitokat. Köszönöm szépen!”

 

És most tedd fel magadnak a következő öt kérdést:

  • Vállalkozást indítanál, de nem tudod, hogy merre indulj el?
  • Szeretnéd tudni, hogy milyen vállalkozási formák vannak?
  • Melyik vállalkozási formában mennyi adót és járulékot kell fizetni?
  • Nem tudsz üzleti tervet csinálni, de nagyon kellene egy hitelhez, pályázathoz vagy csak azért, hogy megnézd, egyáltalán érdemes-e belevágni?
  • Rengeteg információt találtál az interneten, de nem tudod, melyik az aktuális?

Ha legalább 3 igen válaszod van, érdemes eljönnöd következő képzésünkre.

 

Hogy miért? Mondom:

  • gyakorlott könyvelő, kkv tanácsadó tartja az előadásokat
  • a vállalkozói világot nem csak könyvből ismerjük
  • a törvény szövegét érthetően mondjuk el
  • a képzés kisvállalkozásokra szabott
  • maximum 15 fő, hogy biztosan tudjunk válaszolni mindenki kérdéseire
  • közösen elkészítjük a pénzügyi terved
  • kapcsolatépítési lehetőség

 

Mennyibe kerül a képzés?

A 2 napos képzés 35.000 forint + 9.450 forint áfa, összesen: 44.450 forint

Magánszemélyként jelentkezőknek kedvezményes díj, 27.000 forint + 7.290 forint áfa, összesen  34.290 forint

 

A képzés időtartama 2 nap, napi 6 óra, összesen 12 óra.

  • 3.704 ft/óra, ha cégként,
  • 2.858 ft/óra, ha magánszemélyként veszel rajta részt. 

Egy könyvelői konzultáció ára óránként 10.000 ft. Egy adótanácsadó óránként 15.000-20.000 ft-ot kér.

 

A 2 napos képzés után

  • képes leszel kiválasztani a neked megfelelő vállalkozási formát
  • kiszámolni az adót
  • elkészíteni a saját üzleti terved

 

Ha nincs időd eljönni a 2 napos képzésünkre, ONLINE is elérhető a tanfolyam!

 

Felvételre került a márciusi kétnapos vállalkozói képzésünk teljes anyaga, mely megvásárolható, és online bármikor megnézhető.

Témák, amelyekről szó van benne:

  • vállalkozási formák (egyéni vállalkozás, bt, kft)
  • adózási lehetőségek (tételes költségelszámolás, kata, eva, átalányadó, kiva)
  • kata adózás
  • bérek, járulékok- minimálbér, garantált bérminimum, egyszerűsített foglalkoztatás
  • ÁFA
  • mire van szüksége induláskor egy vállalkozónak
  • számlázás, partner leellenőrzése ingyenes adatbázisokkal, kintlévőségkezelés
  • alapvető számviteli ismeretek a mérlegről, ereménykimutatásról, azok tartalmáról
  • üzleti tervről általánosságban
  • és egy induló vállalkozás pénzügyi tervének elkészítése közösen, amelyben szerepelnek  az induló költségek, a havi költségek és a várható bevételek megtervezése, majd ennek a modellnek bemutatása kata adózás alatt és összehasonlítva a társasági adózás alatt.

Az online vállalkozói képzés ára bruttó 24.900 ft.

 

 

További online termékeink

 

Pénzügyi terv sablon

 

Egyéni vállalkozás indítása ONLINE - egyedül

 

Nullás adóigazolás, jövedelemigazolás, adófolyószámla

 

Tanácsadás

Katás vállalkozás indításához írj a szilagyianita@vallalkozas-okosan.hu email címre. A személyes tanácsadás díja - ami akár online (skype) is lehet - 10.000 ft/óra + áfa.

 

Mit tartalmaz a tanácsadás?

  • a tanácsadás díját - milyen vállalkozási formát és milyen adózást válassz, áfás legyél vagy sem, stb
  • a vállalkozás elindítását webes ügysegéden keresztül - vállalkozásindítás előtt egyszer muszáj személyesen találkozni a pénzmosás elleni törvény előírása szerint
  • az indulás utáni szükséges adatbejelentők elkészítését - nav, önkormányzat, kamara, oep.
  • az első havi könyvelési díjat, ha a későbbiekben velünk könyvelteted katás egyéni vállalkozásodat.

 

Meglepetés

Ha már idáig elolvastad, akkor megosztok Veled egy jó hírt, letölthető az "Egyéni vállalkozás indítása online" jegyzetünk, ahol lépésről lépésre mutatom meg Neked képernyőképekkel, hogy hogyan kell elindítani a webes ügysegéden az egyéni vállalkozást, milyen adatbejelentőket kell megtenni a nav felé, hogyan kell bejelentkezni az iparűzési adó alá, hogyan kell regisztálni a kamara felé, és mindezek eredményét hogy tudod ellenőrizni a tárhelyeden.

 

Az anyag ára bruttó 14.900 ft ,

de ha beírod az emailbe, hogy olvastad ezt az üzenetet,

megírod a bejegyzés címét, akkor Neked jár az 5.000 ft-os kedvezmény!

Kiváncsi vagyok, hányan jutnak el az olvasásban idáig?! :-)

Írj a szilagyianita@vallalkozas-okosan.hu email címre, és kérd a kedvezményt!

Sőt, adok még egy ajándékot hozzá! A vállalkozói képzésünkből azt a részt, ami a kata adózásról szól.

 

Hol találhatsz meg minket?

Honlap

Hírlevél

hirlevel.jpg

Hírlevél

 

Tippek Okos vállalkozóknak, hogy ne veszítsd el a jó irányt!

Iratkozz fel hírlevelünkre és légy naprakész a vállalkozásodat érintő kérdésekben!

* kötelező

Bemutatkozás

 

Üzleti terv készítésével, vállalkozás indítási, adó és számviteli tanácsadással foglalkozunk. Időről-időre vállalkozói képzést szervezünk azoknak, akik szeretnék megérteni, hogyan készül az üzleti terv, hogyan kell elindítani egy vállalkozást, hogyan kell kiválasztani a legoptimálisabb adózási módot, mi a pénzforgalmi szemlélet és hogyan értelmezzék számviteli eredményüket.

Vállalkozói képzés

 

Üzleti terv, vállalkozás indítás, adó és számviteli ismeretek - vállalkozást tervezőknek és vállalkozóknak.

Időtartam: 2 nap

Részletes ismertető

Rólunk

Vállalkozás indításban, adózásban, pénzügyi és üzleti működésben segítünk. Üzleti terv készítés, könyvelés, adótanácsadás, vállalkozói képzés található szolgáltatásaink között.

 

Elérhetőségeink