Ugrás a tartalomra

SEO: elengedhetetlen eszköz az online jelenléttel bíró kisvállalkozások számára

seo
 
Partner cikk.
 
 
Ha valaki vállalkozik, terméket vagy szolgáltatást értékesít, akkor egyértelmű, hogy a brandnek, foglalkozzon bármivel, online is jelen kell lennie. Ezt a legtöbben tudják, csináltatnak is honlapot a cégüknek, amelyet aztán alig talál meg valaki. Hogy miért? Mert kimaradt a képletből a legfontosabb összetevő: a SEO, azaz a keresőoptimalizálás.
 
 

Mi az a SEO?

 

A SEO kifejezés az angol „search engine optimization” rövidítése, ezt nevezzük magyarul keresőoptimalizálásnak. Ez egy honlap esetében a keresőmotorokban való megjelenés javítását jelenti, de amikor azt írjuk, keresőmotorok, nyugodtan szűkíthetünk a Google-re is, mint első számú ilyen platformra. A hatékony megjelenést ráadásul a SEO nem fizetett hirdetésekkel éri el, hanem úgynevezett organikus találatként, ami a lehető leghitelesebb formája az internetes keresőkben történő jelenlétnek egy brand számára.

A keresőoptimalizálástól tehát sokat várhat a cég, áttörést jelentő eredményeket, akár nemzetközi piaci részesedést is szerezhet, de csak akkor, ha megfelelően alakították ki a SEO-stratégiát. Ha a vállalkozás a keresőmotorok első oldalán jelenik meg, az növeli a brand megbízhatóságát és hitelességét.

A SEO része a linképítés is: ennek lényege, hogy a weboldalra minél több minőségi, releváns és hiteles külső hivatkozás, azaz link vezessen, ami ugyancsak növeli a láthatóságot és elismertségét. Ezzel nem érdemes trükközni: a Google észreveszi és bünteti a tisztességtelen linképítési módszereket. Éppen ezért ajánlott szakértő segítségét kérni a folyamathoz, különben az kontraproduktívvá válhat.

 

Milyen előnyöket várhat egy kisvállalkozás a SEO-tól?

 

Ha megfelelőek egy oldal keresőoptimalizálási beállításai, biztos, hogy több releváns látogató érkezik majd oda, akikből így nagyobb arányban válhat potenciális vásárló. A megfelelő kulcsszavak segítségével a vállalkozás olyan emberekhez jut el, akik valóban érdeklődnek a termékek vagy szolgáltatások iránt. Ez a végcél, ám ennél sokrétűbb előnyöket is kínál a SEO.

Az is fontos, hogy a segítségével felhasználóbarát lesz a webhely, hiszen gyors, átlátható, kifinomult, könnyedén használható felület jön létre. Ezzel a brand elkényezteti az ügyfeleit, prémium élményt kínálva számukra az online térben. Ha ez megvan, illetve az oldal tartalma is egyedi és minőségi, akkor a visszafordulási arány csökken majd.

Ehhez hozzájárul a reszponzív webdesign is, amely elengedhetetlen a weboldal tervezésénél. Lényege, hogy a tartalom igazodik az eszközhöz, amellyel megnézik, így ugyanazt az élményt nyújtja PC-n, tableten és okostelefonon is. Ez a konverziók fellendítésében, a felhasználói aktivitás ösztönzésében fontos lépés – így a cég komoly versenyelőnyhöz juthat.

A jó SEO növeli a brand értékét, hiszen a legjobb találati helyek elérése a Google keresőjében automatikusan együtt jár a hitelességgel. Lehet egy cég bármennyire kicsi, ha megfelelő SEO-val odaér a nagyok mellé az első oldalra, valós versenytárssá válhat, illetve rohamos fejlődésnek indulhat. Egy kezdő vállalkozás esetében ez a márka bevezetésének is hatékony módszere.

 

Mire kell még figyelni?

 

Az ár-érték arány ugyancsak fontos a marketingben. Ebből a szempontból a SEO hosszú távon hatékonyabb, mint más stratégiák, például a fizetett hirdetések, mert bár a keresőoptimalizálás fejlesztése időigényes lehet, de hosszútávon fenntarthatóbb, stabilabb forgalmat biztosít. A weboldal teljesítményét különböző eszközökkel mérni, illetve elemezni lehet, így a hatékonyság megfigyelése, a stratégia módosítása nem megérzésre, hanem tényekre alapozva történhet.

Ha úgy érezzük, megfelelő a tartalom, illetve a keresőoptimalizálásra is fordítottunk figyelmet és energiát, még nem árt leellenőrizni ennek az eredményét. Erre való a SEO audit, amely segít meghatározni a weboldal teljesítményét, azonosítja az erősségeket, egyúttal megmutatja azokat a területeket is, ahol fejlődni kell a jobb eredmény eléréséhez.

Blog kategória

Átalányadó Kalauz - Egyéni Vállalkozók Könyve kibővített kiadás

Átalányadó Kalauz - áttérés katáról átalányadóra határidőkkel, nyomtatványokkal, képernyőképekkel lépésről lépésre

Áttérés katáról átalányadóra - 22T101E, 22T1041, 2258 nyomtatványok kitöltése képernyőképekkel, lépésről lépésre.

ÁNYK és ONYA használata.

Áfabevallás (2265), közösségi nyilatkozat (22A60) kitöltési útmutató. Adófolyószámla lekérdezése.

Adókalkulátorok: kata, átalányadó, tételes költségelszámolás, társasági adó, kiva.

Eredménykimutatás és cash-flow tervező.