SEO: elengedhetetlen eszköz az online jelenléttel bíró kisvállalkozások számára
Mi az a SEO?
A SEO kifejezés az angol „search engine optimization” rövidítése, ezt nevezzük magyarul keresőoptimalizálásnak. Ez egy honlap esetében a keresőmotorokban való megjelenés javítását jelenti, de amikor azt írjuk, keresőmotorok, nyugodtan szűkíthetünk a Google-re is, mint első számú ilyen platformra. A hatékony megjelenést ráadásul a SEO nem fizetett hirdetésekkel éri el, hanem úgynevezett organikus találatként, ami a lehető leghitelesebb formája az internetes keresőkben történő jelenlétnek egy brand számára.
A keresőoptimalizálástól tehát sokat várhat a cég, áttörést jelentő eredményeket, akár nemzetközi piaci részesedést is szerezhet, de csak akkor, ha megfelelően alakították ki a SEO-stratégiát. Ha a vállalkozás a keresőmotorok első oldalán jelenik meg, az növeli a brand megbízhatóságát és hitelességét.
A SEO része a linképítés is: ennek lényege, hogy a weboldalra minél több minőségi, releváns és hiteles külső hivatkozás, azaz link vezessen, ami ugyancsak növeli a láthatóságot és elismertségét. Ezzel nem érdemes trükközni: a Google észreveszi és bünteti a tisztességtelen linképítési módszereket. Éppen ezért ajánlott szakértő segítségét kérni a folyamathoz, különben az kontraproduktívvá válhat.
Milyen előnyöket várhat egy kisvállalkozás a SEO-tól?
Ha megfelelőek egy oldal keresőoptimalizálási beállításai, biztos, hogy több releváns látogató érkezik majd oda, akikből így nagyobb arányban válhat potenciális vásárló. A megfelelő kulcsszavak segítségével a vállalkozás olyan emberekhez jut el, akik valóban érdeklődnek a termékek vagy szolgáltatások iránt. Ez a végcél, ám ennél sokrétűbb előnyöket is kínál a SEO.
Az is fontos, hogy a segítségével felhasználóbarát lesz a webhely, hiszen gyors, átlátható, kifinomult, könnyedén használható felület jön létre. Ezzel a brand elkényezteti az ügyfeleit, prémium élményt kínálva számukra az online térben. Ha ez megvan, illetve az oldal tartalma is egyedi és minőségi, akkor a visszafordulási arány csökken majd.
Ehhez hozzájárul a reszponzív webdesign is, amely elengedhetetlen a weboldal tervezésénél. Lényege, hogy a tartalom igazodik az eszközhöz, amellyel megnézik, így ugyanazt az élményt nyújtja PC-n, tableten és okostelefonon is. Ez a konverziók fellendítésében, a felhasználói aktivitás ösztönzésében fontos lépés – így a cég komoly versenyelőnyhöz juthat.
A jó SEO növeli a brand értékét, hiszen a legjobb találati helyek elérése a Google keresőjében automatikusan együtt jár a hitelességgel. Lehet egy cég bármennyire kicsi, ha megfelelő SEO-val odaér a nagyok mellé az első oldalra, valós versenytárssá válhat, illetve rohamos fejlődésnek indulhat. Egy kezdő vállalkozás esetében ez a márka bevezetésének is hatékony módszere.
Mire kell még figyelni?
Az ár-érték arány ugyancsak fontos a marketingben. Ebből a szempontból a SEO hosszú távon hatékonyabb, mint más stratégiák, például a fizetett hirdetések, mert bár a keresőoptimalizálás fejlesztése időigényes lehet, de hosszútávon fenntarthatóbb, stabilabb forgalmat biztosít. A weboldal teljesítményét különböző eszközökkel mérni, illetve elemezni lehet, így a hatékonyság megfigyelése, a stratégia módosítása nem megérzésre, hanem tényekre alapozva történhet.
Ha úgy érezzük, megfelelő a tartalom, illetve a keresőoptimalizálásra is fordítottunk figyelmet és energiát, még nem árt leellenőrizni ennek az eredményét. Erre való a SEO audit, amely segít meghatározni a weboldal teljesítményét, azonosítja az erősségeket, egyúttal megmutatja azokat a területeket is, ahol fejlődni kell a jobb eredmény eléréséhez.