Ügyfélkapu +
2025. január 16-tól nem fogod tudni használni a régi Ügyfélkaput!
Emiatt regisztrálnod kell az Ügyfélkapu+-ra!
NE KAPKODJ! Van még idő. De előtte azért szerezz információt.
Naponta kapjuk az újabb információkat a témával kapcsolatban. A cikkben találsz a hivatalos oldalakról származó információt és a saját tapasztalatomat is leírtam, ahogy regisztráltam és hogy milyen problémákba futottam bele.
Ebben segít Neked ez a cikk:
Ügyfélkapu+ regisztráció, eSzemélyi aktiválása, DÁP mobilalkalmazás telepítése.
Mi az az Ügyfélkapu+?
Ugyanaz, mint az Ügyfélkapu, csak pluszban lesz egy kétfaktoros hitelesítési kód a belépéshez.
Azaz, nem csak a felhasználónevedet és a jelszavadat kell beírni a belépéskor, hanem egy kódot is pluszban. Ugyanazokat a dolgokat fogod vele látni, mint eddig.
Meddig lehet használni a régi Ügyfélkaput?
2025. január 15-ig.
2025.01.16-tól a bejelentkezés kizárólag DÁP eAzonosítással vagy Ügyfélkapu+ azonosítással történhet (ha addig regisztrálsz az Ügyfélkapu+-ra).
Itt van még bizonytalanság, hogy akkor pontosan hogy is lesz ez. Van egy állásfoglalásunk róla.
Az Ügyfélkapu+ aktiválására az ugyfelkapu.gov.hu oldalon lesz továbbra
is lehetőség. Ez lesz az egyetlen olyan felület, ahova a hagyományos
Ügyfélkapuval lehet bejelentkezni.Ügyfélkaput továbbra is személyesen bármely kormányablakban, kiemelt NAV ügyfélszolgálaton lehet regisztrálni, illetve az eSzemélyivel történő móddal is lesz lehetőség erre.
Ellenben az arcképes azonosítási lehetőség 2025. január 16-tól már nem lesz elérhető, ezért ezen a módon már nem lesz lehetőség Ügyfélkaput regisztrálni.
A regisztrációhoz mindössze valamely érvényes személyazonosításra alkalmas okmányára van szükség (személyi igazolvány, vezetői engedély, útlevél).
A DÁP regisztrálása mellett nem szűnik meg az Ügyfélkapu+ használatának lehetősége sem, továbbra is elérhető.Az Ügyfélkapu+ lehetőség csak 2025-ig marad elérhető; 2026-tól kezdve csak DÁP-pal lehetséges majd elektronikus úton ügyet intézni (magyar állampolgároknak).
2025. január 16. után is lehetséges lesz Ügyfélkaput regisztrálni, illetve Ügyfélkapu+ szolgáltatást aktiválni.
A kétfaktoros azonosítás lényege az, hogy a bejelentkező személynél közvetlenül található meg a hitelesítő kód. A hitelesítő alkalmazás 30 másodpercenként generál új kódot, ami független az adott időzónától.
A DÁP előregisztrációt elektronikus úton is intézheti a (2021.06.23.-a után kiállított) személyazonosító igazolványa, illetve annak PIN-kódjának segítségével. Ehhez be kell olvasnia a kártya hátoldalát, majd meg kell adnia a személyi igazolványhoz tartozó 5 vagy 6 jegyű PIN
kódot. Sikeres előregisztráció esetén kicsit várnia kell. Ha értesítést kap az előregisztráció elfogadásáról (push up üzenetben), akkor a véglegesítheti azt, az adatkezelési tájékoztató elfogadásával."
Azt már kipróbáltam, hogy regisztráltam az Ügyfékapu+-ra, és mellette a DÁP-ra is, jelenleg működik mindkettő egymás mellett.
Viszont - a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint - aki csak az Ügyfélkapu+-ra regisztrál és a DÁP-ra NEM, ő 2026.01.01 után is fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t.
Csatlakozz a csoportunkhoz a legfrissebb információkért.
Akár most is regisztrálhatok a Ügyfélkapu+-ra?
Igen, akár most is. Viszont akkor nem fogsz tudni belépni a régi ügyfélkapuddal már többet, hacsak nem inaktiválod az Ügyfélkapu+-t.
Mi van, ha nem regisztrálok az Ügyfélkapu+-ra?
Nem fogsz tudni belépni olyan felületekre, amelyekre eddig a régi Ügyfélkapuval léptél be.
Nem tudjuk pontosan, mi fog történni 2025.01.15 után azzal, aki nem regisztrált az Ügyfélkapu+-ra. Előfordulhat, hogy csak a kormányablakban lehet személyesen intézkedni, de olyan információt is kaptunk, hogy kizárólag Ügyfélkapu+ regisztráció miatt még be lehet lépni az ugyfelkapu.gov.hu oldalra. Aki 2025.01.15 után szeretne egyéni vállalkozást indítani, neki már csak Ügyfélkapu+ bejelentkezés birtokában lehetséges ez.
Csak a vállalkozóknak kell ezt megcsinálni?
Nem. Ha magánszemélyként is használod az Ügyfélkaput, például az Eeszt-t, akkor oda is az Ügyfélkapu+ kell majd.
Be kell menni a Kormányablakba az Ügyfélkapu+ regisztráció miatt?
Nem kell bemenni (ha van régi Ügyfélkapus belépési lehetőséged).
Meddig lehet használni az új Ügyfélkapu+-t?
2025.12.31-ig biztosan. Ha NEM regisztrálsz a DÁP-ra, akkor elvileg utána is fogod tudni használni az Ügyfélkapu+-t.
Régi ügyfélkapu - gyakran ismételt kérdések
forrás: ugyfelkapu.gov.hu
Mi az ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu egy azonosító rendszer a különböző digitális felületek, szolgáltatások eléréséhez.
Ez egy a „kapu”, amelyen át – egy felhasználónév és egy jelszó megadásával - beléphetünk a digitális közigazgatás világába, ott lekérdezhetjük, módosíthatjuk adatainkat, különböző ügyeket intézhetünk.
Bármely magánszemély regisztrálhat, állampolgárságtól függetlenül.
Ki regisztrálhat az Ügyfélkapun?
Bármely természetes személy, állampolgárságtól függetlenül regisztrálhat. Amennyiben Ön az ügyfélkapus regisztrációját nem elektronikusan kezdeményezi, akkor ezt bármely okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, vagy külképviseleteken (a regisztrációs szerveknél) személyesen teheti meg.
Az elektronikus regisztráció a 2016. január 1. után kiállított eSzemélyi igazolvány és az igazolvány igénylésekor kapott kódkártyán található regisztrációs kód birtokában tehető meg.
Mi szükséges a személyesen történő Ügyfélkapu regisztrációhoz?
Az Ügyfélkapu nyitásához személyes azonosítás szükséges, mely az alábbi okmányok egyikével lehetséges:
- Személyazonosító igazolvány, vagy
- Útlevél, vagy
- 2001. január 1. után kiállított (kártya formátumú) vezetői engedély.
A magyarországi lakcímmel nem rendelkező külföldi állampolgár azonosítása útlevél, valamint - ha azzal rendelkezik - a magyarországi tartózkodásra jogosító engedély alapján történik.
EGT- tagállamok állampolgárai esetében az azonosítás vagy útlevél, vagy más, EGT-s ország által kiállított érvényes személyazonosító igazolvány bemutatásával lehetséges.
A 14-18. év közötti személy – az általános szabályok szerint – önállóan is regisztrálhat Ügyfélkaput.
A 18 év alatti, valamint a korlátozottan cselekvőképes személyek azonban az Ügyfélkapu segítségével igénybe vehető szolgáltatásoknak csak korlátozott körét használhatják. Pl: felvételi jelentkezés, TAJ-szolgáltatások, időpontfoglalás.
Módosíthatók- e az Ügyfélkapu regisztrációs adatai?
A felhasználónév megváltoztatása csak személyesen intézhető, bármely regisztrációs szervnél.
A regisztrációkor megadott e-mail cím és az Ügyfélkapuhoz tartozó jelszó a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon, bejelentkezést követően módosítható.
Fontos! Az itt megadott e-mail cím kizárólag az Ügyfélkapuhoz tartozó e-mail cím. A tárhelyhez kapcsolódó e-mail cím a https://tarhely.gov.hu oldalon módosítható.
Mit tegyek, ha elfelejtettem az ügyélkapus jelszavam?
Amennyiben elfelejtette az Ügyfélkapujához tartozó jelszavát, a bejelentkezési felületen, vagy a https://ugyfelkapu.gov.hu/elfelejtett-jelszo oldalon igényelhet egy egyszer használatos kódot az új jelszó beállításához.
Ehhez a felhasználónevét és az Ügyfélkapujához tartozó e-mail címét szükséges megadnia. A megadott e-mail címre a rendszer egy új, egyszer használatos kódot küld a kérését követően.
A kód kiküldése azonban nem jelenti a korábbi jelszó automatikus törlését. Az új jelszó sikeres mentéséig ez a jelszó marad érvényben.
Mit tegyek, ha nem kapom meg az elfelejtett jelszó menüpontban kért kódot?
Amennyiben nem kapja meg a kódot, javasolt ellenőrizni először a levelezőrendszer almappáit (kiszűrt elemek, levélszemét vagy spam). Az új kód gyakran azért nem érkezik meg az igénylő részére, mert a jelszókéréskor hibásan adja meg a felhasználónevét és/vagy az Ügyfélkapu regisztrációhoz tartozó e-mail címét.
Pontos felhasználónevét a regisztrációs nyugtán ellenőrizheti. Nyugta hiányában (pl. online regisztráció esetén) személyesen, bármelyik regisztrációs szervnél – személyazonosságának igazolását követően – kiadják Önnek a kért nyugtát.
Mit tegyek, ha elfelejtettem a felhasználónevem?
Az Ügyfélkapuhoz tartozó felhasználónév kizárólag a személyes regisztrációt követően kapott regisztrációs nyugta elnevezésű nyomtatványon tekinthető meg. Biztonsági okokból a felhasználónevet e-mail üzenetben soha nem küldjük el Önnek.
Amennyiben a nyugta nem áll rendelkezésére, személyes azonosítást követően bármely regisztrációs szervnél kérhető az ismételt kiállítása.
Felhívjuk figyelmét, hogy a felhasználó a felhasználói nevet és a hozzá tartozó jelszót köteles megőrizni és titokban tartani!
Amennyiben Ön azt elveszti vagy tudomása szerint az jogosulatlan személy birtokába kerül, kérjük azonnal változtassa meg felhasználónevét és/vagy jelszavát. A módosítás elmulasztásából eredő károkért a hatóságok vagy a szolgáltatás üzemeltetője nem vállal felelősséget.
Mit tegyek, ha többszöri sikertelen belépést követően kitilt az Ügyfélkapu?
Amennyiben a felhasználó a belépés során öt alkalommal tévesen adja meg a felhasználónévhez tartozó jelszót, a rendszer automatikusan kitiltja és a továbbiakban a helyesen megadott azonosító adatokkal sem engedi bejelentkezni.
A kitiltás ekkor kizárólag az „Elfelejtett jelszó” funkció segítségével oldható fel, a 6. pontban leírtak szerint.
A rendszer az öt sikertelen belépési próbálkozást követően a próbálkozások során megadott felhasználónévhez tartozó hozzáférést tiltja. Ez azt is jelentheti, ha nem Ön próbálkozott a belépéssel, más ügyfél (akár tévedésből, a felhasználónevek hasonlósága miatt) az Ön felhasználónevével próbálta az azonosítást. Mivel az azonosítás jelszóhoz kötött, illetéktelen személy nem tud bejelentkezni más nevében, azonban a jelszó megváltoztatása ebben az esetben is szükséges.
Hogyan törölhetem az ügyfélkapus hozzáférésem?
Ügyfélkapus hozzáférését a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon – bejelentkezés után – az „Adminisztráció” felületen az „Ügyfélkapu törlése” menüpontban a „Törlés” gombra kattintva szüntetheti meg.
Amennyiben az Ügyfélkapun keresztül nem tud bejelentkezni és új kódot sem tud kérni, regisztrációjának megszüntetését személyesen, bármelyik regisztrációs szervnél kérheti.
Amennyiben törli az összes Ügyfélkapu regisztrációját, de rendelkezik RKTA (Részleges Kódú Telefonos Azonosítás) kóddal, eSzemélyi igazolvánnyal és/vagy arcképes azonosítási szolgáltatással, abban az esetben a személyes tárhelye továbbra is aktív marad, a bejelentkezés azonban csak RKTA azonosítóval, eSzemélyivel – a hozzá tartozó kártyaolvasó készülék birtokában – vagy arcképes azonosítással lesz lehetséges.
Ügyfélkapu+ regisztráció
Törvényi háttér: 2023. évi CIII. törvény
forrás: ugyfelkapu.gov.hu
Ne kapkodj! Előbb szerezz információt.
Ügyfélkapu+ regisztráció - videó
Mire van szükségem a regisztrációhoz?
A szolgáltatás használatához rendelkezned kell
- Ügyfélkapu regisztrációval,
- okostelefonnal vagy tablettel (de megoldható csak számítógépen is)
- és egy hitelesítő alkalmazással.
Mi az a hitelesítő alkalmazás?
Alapesetben egy okostelefonra letölthető alkalmazás, ami generál egy kódot, ezt a kódot kell beírni az Ügyfélkapu+ belépéskor.
Ez nem egy sms, nem egy email, hanem egy - meghatározott időnként - folyamatosan változó kód, ami az alkalmazásban jelenik meg.
Ha nincs okostelefonod, használhatsz webes hitelesítő alkalmazást is, amit a számítógépedre kell letölteni.
Csak okostelefonra lehet telepíteni a hitelesítő alkalmazást?
Nem. Megoldható csak számítógépen is, de fontos, hogy más ne használja azt a gépet.
Ha telefonra szeretném telepíteni a hitelesítő alkalmazást, milyen telefon szükséges hozzá?
A szolgáltatás használatához olyan, lehetőleg kamerával rendelkező mobil eszköz szükséges, amely képes futtatni független Hitelesítő alkalmazásokat.
A Hitelesítő alkalmazásnak képesnek kell lennie időalapú egyszer használatos jelszót (TOTP - Time-based One-Time Password) generálnia az Ügyfélkapu emelt szintű azonosítási szolgáltatásának kulcsa alapján.
Ilyen alkalmazás például az Android és az iOS platformra is díjmentesen elérhető NISZ Hitelesítő, Google Hitelesítő vagy Microsoft Authenticator, de számtalan más ingyenes alkalmazás megfelel a célnak.
A mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazás a kulcs alapján folyamatosan - internet kapcsolat nélkül - szolgáltatja azt az egyszer használatos kódot, amely az adott 30 másodperces idősávban érvényesen használható a kulcshoz tartozó felhasználói fiókhoz.
Mindegy, melyik hitelesítő alkalmazást használom?
Igen, az mindegy. Van több is, pld: Microsoft, Google, NISZ stb. Az okostelefonod alkalmazásboltjából tudod letölteni pld: Apple Store, Google Play stb.
Google Authenticator vagy Microsoft Authenticator néven keresd.
Webes hitelesítő alkalmazás pl. TOTP.APP.
Mennyibe kerül az Ügyfélkapu+ regisztráció?
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás ingyenesen vehető igénybe.
Mikor nincs szükség Ügyfélkapu+ regisztrációra?
(2) Nincs helye elektronikus ügyintézésnek
a) azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény vagy kormányrendelet kifejezetten a felhasználó személyes megjelenését írja elő,
b) olyan eljárási cselekmény esetében, ahol ez nem értelmezhető,
c) olyan eljárás vagy eljárási cselekmény esetében, ahol ezt nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja, valamint
d) olyan irat, okirat vagy más beadvány esetében, amely minősített adatot tartalmaz.
Azaz nagyon kevés esetben lehet személyesen eljárni majd.
Ügyfélkapu+ igénylése
Én előbb azt javaslom, töltsd le a hitelesítő alkalmazást. Vagy okostelefonra vagy számítógépre.
A Google Authenticator szerintem tökéletes, de igazából mindegy, melyiket fogod használni.
Majd mielőtt bárminek is nekiállsz, nézd meg ezt a videót, amelyet a Szárnysegéd készített.
Ne kapkodj, van még idő a bevezetésig. Különösen figyelj a QR kód kimásolására, ha könyvelő vagy, de nem csak könyvelőknek ajánlott a QR kód képi és betűjelének elmentése, mert készülékváltáskor szükség lesz rá.
Ügyfélkapu+ regisztráció - videó
Nyisd meg az Ügyfélkaput, (https://ugyfelkapu.gov.hu/) és jelentkezz be a régi ügyfélkapus bejelentkezéseddel.
Kattints az Ügyfélkapu+ igénylése gombra,
majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
A képernyőn megjelenik egy QR-kód.
Nyisd meg az okostelefonra, tabletre vagy a számítógépre telepített hitelesítő alkalmazást, és olvasd be a QR-kódot.
Figyelem! Itt állj meg!
Előbb készíts egy képet a QR kódról, valamilyen formában (Képernyőmetsző, print screen, stb), és mentsd el egy előre létrehozott mappába.
Majd kattints a Nem tudom beolvasni a kódot szövegre, a megjelenő kódot is másold ki, fotózd le, vagy bármilyen formában mentsd el.
Ez a QR kód kép vagy maga a betűk a későbbiekben lehet, hogy kelleni fog, például készükékváltáskor.
Ha használsz Kapusegédet vagy Szárnysegédet, akkor ezek a kódok és képek szükségesek lesznek a lekérdezésekhez.
Add meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
Kattints a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
Sikeres eszközpárosítást követően megjelenik a felületen egy törlőkód.
Mentsd el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattints a Befejezés gombra (A törlőkód az Ügyfélkapu+ lemondásánál fog kelleni.)
A törlőkódra az általános használat során nem lesz szükség, azonban a mobil eszköz elvesztése vagy eltulajdonítása esetén ennek segítségével tudod megszüntetni az eszközpárosítást, valamint kizárni az elveszett eszközt az emelt szintű azonosításhoz használható eszközök közül.
Az elveszett eszközön generált egyszer használatos jelszó természetesen kizárólag az állandó jelszóval együtt használható, önmagában nem jelent biztonsági kockázatot, ennek ellenére határozottan javasoljuk, hogy elvesztett eszköz esetén intézkedj az eszközpárosítás megszüntetéséről.
A megjelenő ablakban tájékoztatást kapsz a szolgáltatás sikeres megrendeléséről, ill. aktiválásáról.
Ha esetleg mégsem mentetted el a QR kódot, mit lehet tenni?
Lépj be az Ügyfélkapu+szal az ugyfelkapu.gov.hu oldalon.
Sikeres belépés után válaszd az Ügyfélkapu+ Beállítások menüpontot.
Majd kattints a Beállítás másik eszközre menüpontra.
Itt kapsz egy új QR kódot. Ezt a QR kód képet "fotózd" le (én Képernyőmetszőt használok, az benne van a Windowsban), majd kattints a "Nem Tudom beolvasni a kódot" szövegre, itt másold ki, fotózd le a kódot, ami betű formában jelenik meg, majd kattints az "Inkább kérem a QR kódot" szövegre, akkor visszajön a QR kód képe.
Ezt olvasd be a hitelesítő alkalmazással, amit használni fogsz.
Ha már volt egy (esetleg több) kódod, akkor a legalsó lesz az aktuális (legalábbis nekem a Google Authenticatorban és a NISZ-ben is az utolsó lett a jó kód).
A törlőkód viszont nem változott azzal, hogy egy másik "eszközön" beállítottam. Nem másik eszközön állítottam be, ugyanazon a telefonon, csak egy másik hitelesítő programmal.
Ha a felesleges kódokat szeretnéd törölni, akkor a törlőkóddal meg tudod tenni. Ha viszont nincs meg a törlőkód, akkor a jelenlegi információk szerint csak személyesen a kormányablakban tudod töröltetni.
Sikertelen próbálkozás esetén (pl. az alkalmazás nem fér hozzá a kamerához) a felületen lehet új kódot kérni vagy manuálisan rögzíteni a kulcsszót.
Kulcsszó rögzítése manuálisan
A rögzítéshez válaszd a telepített hitelesítő alkalmazás megfelelő funkcióját (pl. Írja be a megfelelő kulcsszót).
A felhasználói fiók neve alapértelmezetten az Te ügyfélkapus felhasználói neved és a „@ugyfelkapu.gov.hu” karaktersorozat. Például, ha a Te felhasználóneved pkpteszt367, akkor az alkalmazás fiók adatmezőjébe a következő azonosítót kell rögzíteni:
pkpteszt367@ugyfelkapu.gov.hu.
A kulcsszóra vonatkozó adatmezőbe (a mező megnevezése alkalmazásonként elérhet) az Ügyfélkapu+ eszközpárosítás képernyőjén add meg a QR-kód alatt található karaktersorozatot, majd kattints a Hozzáadás gombra.
Azonosítás típusának mindig az „Időalapú” (máshol TOTP) beállítást kell választani, ami általában alapbeállítás, így csak jóvá kell hagyni.
A QR-kód, illetve a kulcsszó több mobil eszközre is beolvasható, így több eszköz használata esetén mindegyikről el tudod érni az emelt szintű azonosítási szolgáltatáshoz szükséges egyszer használatos jelszó funkciót. Ehhez természetesen először a többi eszközre is telepítenie kell egy Hitelesítő alkalmazást, továbbá fontos, hogy mindegyiken ugyanazt a kódot, ill. kulcsszót olvasd be.
Ha már aktiváltad az Ügyfélkapu+-t
Fontos, hogy az igénylés után már csak Ügyfélkapu+-szal tudsz bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!
Ezt a hibaüzenetet fogod látni, ha mégis a régi Ügyfélkapuddal léptél be, miközben már aktiváltad az Ügyfélkapu+-t.
Gyakran ismételt kérdések az Ügyfélkapu+-szal kapcsolatban
forrás: ugyfelkapu.gov.hu
Elvesztettem a telefont, amin a hitelesítő alkalmazás van. Mit tegyek?
Meg kell szüntetni a szolgáltatást, hogy újra a régi Ügyfélkapuval jelentkezhess be.
A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség.
- Nyisd meg az Ügyfélkaput.
- Kattints az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
- Add meg a felhasználónevét, a jelszót és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattints az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
Ha nem tudod a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhetsz új kódot.
Véletlenül töröltem a hitelesítő alkalmazást. Mit tegyek?
- Nyisd meg az Ügyfélkaput.
- Kattints az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
- Add meg a felhasználónevet, a jelszót és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattints az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
Ha nem tudod a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhetsz új kódot.
Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?
Ha nincs okostelefonod vagy tableted, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatod, amit a számítógépedre kell tenni. Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az általad használt számítógéphez.
Van-e lehetőség visszatérni az egyfaktoros bejelentkezésre a szolgáltatás lemondása nélkül?
A kétfaktoros azonosítással történő bejelentkezést követően lehetőség van a szolgáltatás - inaktiválására az Ügyfélkapu+ beállítások / Aktiválás és inaktiválás menüpontban. Ehhez a megjelenő felületen kattints az Ügyfélkapu+ inaktiválása menüpontra.
Mi a teendő újbóli eszközpárosítás esetén, ha korábban nem töröltem a hitelesítő alkalmazást, ill. a korábban hozzáadott fióko(ka)t és most egyszerre több kód jelenik meg a mobilkészülékem képernyőjén?
Amennyiben új eszközpárosítást kérünk ugyanarra a készülékre, és nem töröltük a hitelesítő alkalmazást, abban az esetben a Hitelesítő megnyitását követően a korábbi párosításhoz tartozó fiók és kód továbbra is megjelenik és működik, azaz folyamatosan (30 másodpercenként) generálja az újabb és újabb kódokat.
Fiók hozzáadásával ismét beolvastathatjuk a QR-kódot a készülékünkkel. Használatkor azonban zavaró lehet a megfelelő kód kiválasztása. Ezért célszerű a párosítás előtt törölni az Ügyfélkapuhoz korábban hozzárendelt fiókot. A hozzárendelés, ill. annak módja az alkalmazásoktól függően eltérő. Bővebb tájékoztatást erről az adott alkalmazáshoz tartozó telepítési és használati útmutatónkban olvashatsz.
Van-e lehetőségem megnézni, hogy hány eszközre állítottam be az Ügyfélkapu+ szolgáltatást?
Arra vonatkozóan nem rendelkezünk információval, hogy a felhasználó hány eszközön olvasta be az adott QR-kódot vagy adta meg manuálisan a kódhoz tartozó karaktersorozatot.
Bevallás beküldése ÁNYK-n keresztül Ügyfélkapu+ használatával
Ha már beállítottad magadnak az Ügyfélkapu+-t, és szeretnél beadni bevallást ÁNYK-n keresztül, előbb el kell végezd a beállítást az ÁNYK-ban.
Ezt kell beállítanod.
Szervíz/Beállítások.
Problémák az Ügyfélkapu+ használata esetén
Sajnos a Webes ügysegédre nem lehet meghatalmazást adni a könyvelőnek, ezért muszáj minden egyéni vállalkozónak is regisztrálni az Ügyfélkapu+-ba, mert enélkül nem fog tudni az egyéni vállalkozó székhelyet változtatni, tevékenységi kört módosítani, szünetelni, szünetelésből visszajönni stb.
Meghatalmazott könyvelő be tud adni bevallást anélkül is, hogy a vállalkozó regisztrált volna az Ügyfélkapu+-ba. Ehhez meghatalmazottnak kell lennie a könyvelőnek. Ha még nem csináltad meg a meghatalmazásokat, akkor itt az ideje!
Ha te kezeled például egy családtagod ügyfélkapuját, mit lehet tenni?
Javasolt a meghatalmazás, de sajnos vannak olyan oldalak, amelyeket még meghatalmazással sem lehet elérni, ilyen például a webes ügysegéd.
Ebben az esetben a családtag okostelefonjára le kell telepíteni egy hitelesítő alkalmazást.
Majd a családtag ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával be kell lépni az ügyfelkapu.gov.hu oldalra,
és igényelni kell az ügyfélkapu+-t úgy, hogy elmented mind a QR kódot, mint a QR kód betűjelét és el kell menteni a törlőkódot is.
Ezt az elmentett qr kódot be tudod olvasni a saját telefonodon lévő hitelesítő alkalmazásba, és így mindkettőtök telefonjára ugyanaz a kód fog "jönni", és ő is meg te is be tudsz lépni az ügyfélkapujával.
Ha a könyvelő a vállalkozó ügyfélkapuját használja, azaz nincs meghatalmazása
Akkor azt javaslom, hogy minél hamarabb készítsetek meghatalmazást. Ehhez itt találsz segítséget.
Ha a vállalkozó regisztrál az Ügyfélkapu+-ra, de a könyvelő még nem meghatalmazott, akkor a könyvelő nem fogja tudni beadni a vállalkozó bevallását, mert a QR kód a vállalkozó eszközére fog "menni". Nem megy sehova az a kód, csak így egyszerűbb megfogalmazni.
Kizárólag bérszámfejtési tevékenységet végzők meghatalmazása
NAV állásfoglalás
"Tisztelt Ügyfelünk! Hivatalunkhoz érkezett megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk.
Az állandó meghatalmazás alapján eljárni jogosultakról az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban. Air.) 17. §-a rendelkezik.
Az Air. 17. § § (1) bekezdése értelmében jogi személyt és egyéb szervezetet az adóhatóság előtt állandó meghatalmazás alapján a) a képviseleti jogosultságát igazoló nagykorú tag, foglalkoztatott - fióktelep esetében ideértve az anyavállalat foglalkoztatottját is -, b) kamarai jogtanácsos, c) ügyvéd, d) ügyvédi iroda, e) európai közösségi jogász, f) nyilvántartásba vett adószakértő, nyilvántartásba vett okleveles adószakértő, nyilvántartásba vett adótanácsadó, könyvvizsgáló, könyvelő, g) számviteli, könyvviteli szolgáltatásra vagy adótanácsadásra jogosult gazdasági társaság, illetve egyéb szervezet törvényes vagy szervezeti képviselője, foglalkoztatottja, tagja, h) környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatos ügyben termékdíj ügyintéző szakképesítéssel rendelkező személy is és i) a jövedéki adóról szóló törvény szerinti jövedéki üggyel kapcsolatban jövedéki ügyintéző szakképesítéssel rendelkező személy is képviselheti.
Az Air. 17. (2) bekezdése alapján természetes személyt az adóhatóság előtt állandó meghatalmazás alapján bármely - képviseletre alkalmas - nagykorú személy is képviselheti.
A fentiek alapján Ön bérszámfejtő egyéni vállalkozóként jogi személyt és egyéb szervezetet nem képviselhet, de természetes személyt - ideértve az egyéni vállalkozót is - igen.
Egyéni vállalkozó képviselete esetén ebben az esetben az UJEGYKE nyomtatványon a képviselet jogcímeként a 60-as kódot kell megadnia (természetes személy állandó meghatalmazottja).
Jogi személyt és egyéb szervezetet csak akkor képviselhet, ha Ön a képviseletet pl. számviteli, könyvviteli szolgáltatásra vagy adótanácsadásra jogosult gazdasági társaság, illetve egyéb szervezet törvényes vagy szervezeti képviselőjeként, foglalkoztatottjaként, tagjaként látja el. "
Mi történik, ha valaki nem regisztrál 2025.01.15-ig az Ügyfélkapu+-ra?
Utána már nem is fog tudni regisztrálni, csak a DÁP-ra (jelenlegi információnk szerint).
Könyvelőirodák alkalmazottai hogyan fogják beadni a bevallásokat?
Csoportos bevallás beküldése ÁNYK-ból Ügyfélkapu+ esetén
Hasznos oldalak a témában.
https://egykonyveloelete.hu/ugyfelkapu-szolgaltatasrol-konyveloi-szemme…
https://konyvelokinformatikusa.hu/a-ketfaktoros-hitelesites-a-gyakorlat…
https://konyvelokinformatikusa.hu/a-ketfaktoros-hitelesites-a-gyakorlat…
Mielőtt regisztrálsz a DÁP-ra, egy kis információ
A jelenlegi információk szerint, ha regisztrálsz a DÁP-ra, akkor 2026.01.01-től már csak a DÁP-ot fogod tudni használni, az Ügyfélkapu+-t NEM!
Ha viszont nem regisztrálsz a DÁP-ra, akkor fogod tudni továbbra is használni az Ügyfélkapu+-t. Ez azért is fontos lehet, mert az Ügyfélkapu+ regisztrációhoz nem kell új okostelefon, sőt, telefon nélkül is megoldható, a DÁP-hoz viszont csak meghatározott szint feletti okostelefonok alkalmasak.
DÁP – Digitális Állampolgár
forrás: https://dap.gov.hu/#tech-gyik
Mi a Digitális Állampolgárság Program?
A 2022-ben elfogadott Digitális Állampolgárság Program felhasználóbarát alapokra helyezi a közigazgatást, és megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit.
Célunk, hogy megkönnyítsük az állampolgárok életét úgy, hogy 2026-ig online, a mobiltelefonjukkal is elintézhessék szinte minden fontosabb, közigazgatást érintő ügyüket.
A program kulcsa a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás. Regisztráció után ezzel az alkalmazással intézheted majd az ügyeket. Az alkalmazást a felhasználói visszajelzések alapján fejlesztjük. Kezdetben csak a legfontosabb szolgáltatásokat tartalmazza, és 2026-ig újabb és újabb funkciókkal bővül majd.
Mi kell ahhoz, hogy digitális állampolgár legyek?
- Érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél)
- 14 évnél idősebb életkor
- Megfelelő okostelefon
- Magyar mobilszám
A regisztrációhoz be kell mennem a kormányablakba, mint az Ügyfélkapunál?
Ha 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványod van – amit korábban aktiváltál és tudod a PIN-kódját –, online is regisztrálhatsz a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban.
Ha nincs eSzemélyi igazolványod vagy inkább személyesen regisztrálnál, keresd fel bármelyik kormányablakot.
eSzemélyi aktiválása - eSzemélyiM mobilalkalmazás
forrás: eszemelyi.hu
eSzemélyiM mobilalkalmazás – Felhasználói kézikönyv Idomsoft
Az eSzemélyi egy olyan 2016. január 1-jétől kiállított állandó személyazonosító igazolvány, amely tároló elemmel (chippel) rendelkezik. Mit is jelent ez? Elődjétől, a 2016. január 1. előtt kiállított személyazonosító igazolványtól az különbözteti meg, hogy rendelkezik chippel, amelynek segítségével számos elektronikus, kényelmi szolgáltatást vehetünk igénybe: pl. elektronikus ügyintézés, elektronikus aláírás, közösségi közlekedés, eRecept kiváltása stb.
Miért hasznos az eSzemélyi?
Az eSzemélyi hasznosságát mi sem tükrözi jobban, mint az általa elérhető kényelmi szolgáltatások egyre bővülő köre. Manapság, a digitalizáció világában egyre nagyobb elvárás, hogy ne kelljen személyesen megjelennünk az ügyfélszolgálaton, ne kelljen papírok tömkelegét aláírnunk, ne kelljen papíralapú igazolásokat magunknál tartanunk. Ezekre a kihívásokra jelent megfelelő választ az eSzemélyi, amely most már nem csak személyazonosításra és utazásra alkalmas okmány, hanem egy kiváló eszköz, amellyel az elektronikus térben azonosítani tudjuk magunkat, ezáltal akár otthoni számítógépről vagy mobiltelefonról is intézhetjük hivatalos ügyeinket. Arra is alkalmas az okmány, hogy kiváltsa a receptjeit, vagy elektronikus jegyként, vagy bérletként használja az egyes tömegközlekedési eszközökön. Mindezek a szolgáltatások pedig a legnagyobb biztonsággal, az állam garanciájával vehetők igénybe.
MI LÁTHATÓ AZ eSZEMÉLYIN?
- Az Európai Unió zászlaja nemzeti jelzéssel
- Név
- Nem
- Okmányazonosító
- Arckép
- Aláírás (12 életév felett)
- Elektronikus tároló elemet jelző ábra
- Magyarország címere
- Állampolgárság
- Születési dátum
- CAN-szám
- Okmány érvényességi ideje
- Születési hely
- Családi és utónév
- Anyja születési neve
- Kiállító hatóság neve
- Származási hely (opcionális)
- Datamátrix (kétdimenziós vonalkód)
- Magyarország stilizált címere
- Okmányazonosító
- Kiállítás dátuma
- MRZ kód
- Nemzetiségi név (opcionális)
MI TALÁLHATÓ A CHIPEN?
- Az eSzemélyi okmányon is látható okmányadatok
- Adóazonosító jel
- TAJ-szám
- Arckép
- Személyi azonosító
- Vész esetén értesítendő telefonszám
- Az eSzemélyi okmányon is látható személyes adatok (származási hely és nemzetiségi név nem kerül rögzítésre a chipen)
- Szolgáltatásazonosító
- eAláírás
- Ujjnyomat
- Lakcímadatok
- E-mail cím
- eSzemélyi elektronikus egyedi azonosítója
Kiváltja-e az eSzemélyi az okmányaimat? (lakcímigazolvány, TAJ kártya, adóigazolvány)
Az eSzemélyi nem váltja ki teljeskörűen az okmányait: az eSzemélyi lehetővé teszi a személyi azonosító, valamint a lakcímadat, társadalombiztosítási azonosító jel, valamint az adóazonosító jel igazolásának egy újabb lehetőségét, viszont a lakcímigazolvány, TAJ kártya és adóigazolvány birtoklása továbbra is szükséges a vonatkozó ügyintézés során. Az adott igazolványokra abban az esetben is szükség lehet ügyintézés alkalmával, ha a személyi azonosító és a lakcímadat, TAJ szám és adóazonosító jel már rögzítve van az eSzemélyi tároló elemén.
Ki igényelhet eSzemélyit?
eSzemélyit igényelhet minden – személyiadat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá tartozó – Magyarország területén vagy külföldön élő magyar állampolgár, továbbá a letelepedett, bevándorolt, oltalmazott vagy menekült jogállású külföldi polgár.
Mennyibe kerül az eSzemélyi kiállítása?
Az állandó személyazonosító igazolvány, eSzemélyi kiállítása illetékmentes.
Mikor kell eSzemélyi kiállítását kérni?
A személyazonosító igazolványon kívül az alábbi hatósági okmányok is alkalmasak a személyazonosság igazolására:
- Útlevél
- Vezetői engedély (kártya formátumú)
Magyar állampolgárnak abban az esetben kötelező állandó személyazonosító igazolvány kiállítását kérnie, ha a fenti igazolványok közül egyikkel sem rendelkezik, vagy azok érvényességi ideje lejárt.
Kötelező személyazonosító igazolvány kiállítását kérni a bevándorolt, letelepedett, menekült és az oltalmazott jogállású személynek.
Meddig érvényes az eSzemélyi?
Az okmányérvényesség a kiállítás napjától számított 3 évet követő születésnapig szól, amennyiben a jogosult:
- a 12. életévét még nem töltötte be, de az érvényességi idő ebben az esetben is legfeljebb a 12. életév betöltésének napjáig szólhat;
- a 12. életévét betöltötte, de a 18. életévét még nem.
Az okmányérvényesség a kiállítás napjától számított 6 évet követő születésnapig szól, amennyiben a jogosult:
- a 18. életévét betöltötte.
Az okmányérvényesség a kiállítás napjától számított 10 év, amennyiben a jogosult:
- a 70. életévét betöltötte és kérelmezi az okmányt.
Az okmányérvényesség a kiállítás napjától számított 1 év, ha a chip nem tartalmaz ujjnyomatot, mert a kérelmező annak adására ideiglenesen fizikailag képtelen.
A honosított esetén az állandó személyazonosító igazolvány érvényességi idejét a magyar állampolgárság megszerzésének időpontjától kell számítani.
A letelepedett jogállású személy állandó személyazonosító igazolványa a fent meghatározott érvényességi idővel, de legfeljebb az ideiglenes letelepedési engedélyébe, nemzeti letelepedési engedélyébe, illetve EK letelepedési engedélyébe bejegyzett érvényességi idővel kerül kiállításra.
A menekült vagy oltalmazott jogállású személy állandó személyazonosító igazolványát a menekültkénti vagy oltalmazottkénti státuszról rendelkező döntés meghozatalának napjától számított 4 évre kell kiállítani.
Amennyiben rendelkezik Ügyfélkapuval és nem utasította el az „Előzetes értesítést kérek okmányaim lejáratáról” elnevezésű szolgáltatást, akkor figyelmeztető e-mail üzenetet kap a személyazonosító igazolvány lejárata előtt két hónappal, majd egy hónappal, végül a lejárat napján.
Mennyi idő alatt készül el az okmány?
A kérelem elbírálásnak ügyintézési határideje minden szükséges információ birtokában 8 nap, egyéb esetekben 20 nap.
Kiskorúnak is kell-e eSzemélyi?
Igen. Életkortól függetlenül a polgár köteles a személyazonosító igazolvány kiadását igényelni, ha nem rendelkezik más érvényes, a személyazonosságát igazoló hatósági igazolvánnyal. A cselekvőképtelen kiskorú esetén a törvényes képviselője köteles biztosítani azt, hogy a kiskorú rendelkezzen személyazonosságot igazoló hatósági igazolvánnyal.
Milyen iratok szükségesek az első személyazonosító igazolvány kiállításához?
A kérelmezőnek igazolnia kell a személyazonosságát.
Amennyiben a kérelmező a kérelem benyújtásakor rendelkezik vagy a kérelem benyújtását megelőző évben rendelkezett érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal vagy a személyazonosságát igazoló más érvényes okmánnyal, akkor az igazoláshoz ezt felhasználhatja. Ha azok egyikével sem rendelkezik, illetve ha a menekült vagy az oltalmazott jogállású kérelmező az útlevélen kívül más, személyazonosságot igazoló érvényes okmánnyal nem rendelkezik, és a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző évben sem rendelkezett ilyen érvényes okmánnyal, a személyazonosságát egyéb módon kell igazolnia.
Az igazoláshoz felhasználható különösen:
- a bevándorolt, a menekült, az oltalmazott és a letelepedett jogállású kérelmező esetében a bevándorlási engedély, a menekültkénti vagy oltalmazottkénti elismerését igazoló okirat, a letelepedett jogállást igazoló okmány
- a menekült és az oltalmazott jogállású kérelmező esetén – ha első személyazonosító igazolvánnyal történő ellátására kerül sor – olyan fénykép, amelynek hátoldalán a menekültügyi hatóság feltüntette a kérelmező menekültkénti vagy az oltalmazottkénti elismeréséről szóló hatósági határozatának számát, továbbá a menekültként vagy oltalmazottként elismert személlyel való azonosságot bélyegzőlenyomattal és aláírással igazolta.
Amennyiben a kérelmező érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal vagy a személyazonosságát igazoló más érvényes okmánnyal nem rendelkezik, viszont rendelkezik a magyar hatóság által kiállított születési anyakönyvi kivonattal, valamint a névviselés megállapítására alkalmas magyar hatóság által kiállított házassági anyakönyvi kivonattal, akkor azt a kérelemhez bemutathatja.
Amennyiben a kérelmező a fenti okiratot nem mutatja be, az eljáró hatóság a szükséges adatok egyeztetése érdekében hivatalból intézkedik az illetékes anyakönyvvezető megkeresésével, ha a születést és a házasságkötést Magyarországon anyakönyvezték.
Amennyiben a polgár a doktori címet 2006. február 1-jén vagy azt követően fennálló hallgatói jogviszony alapján szerezte, a doktori címre jogosító okiratot vagy annak másolatát bemutathatja.
Cselekvőképtelen kiskorú kérelmező esetében:
- az eljáró törvényes képviselő személyazonosságát ellenőrizni kell
- amennyiben személyesen csak az egyik szülő jelenik meg, akkor igazolnia kell, hogy a személyazonosító igazolvány kiadásához a másik szülő (törvényes képviselő) hozzájárult. Ennek hiányában a szülő igazolja a másik szülő szülői felügyeletének megszűnését, szünetelését.
- Az igazolásokhoz felhasználható különösen:
a másik szülőnek (törvényes képviselőnek) a közjegyző, a fővárosi és megyei kormányhivatal gyermekvédelmi és gyámügyi feladatkörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatala, a bv. szerv vezetője, a konzuli tisztviselő, a kijelölt kormányhivatal, a nyilvántartást kezelő szerv vagy a járási hivatal előtt tett vagy a szülő által kiállított, teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt vagy elektronikusan a rendelkezési nyilvántartásban rögzített hozzájáruló nyilatkozata a személyazonosító igazolvány kiadásához, vagy a szülői felügyelet megszűnését, szünetelését igazoló jogerős bírósági határozat vagy végleges gyámhatósági határozat.
A cselekvőképességet teljesen korlátozó gondnokság alatt álló kérelmező esetében a törvényes képviselőnek igazolnia kell:
- a gondnokság alá helyezést,
- a törvényes képviseletet,
- a személyazonosságát.
Az igazolás történhet különösen jogerős bírósági, valamint végleges gyámhatósági határozattal.
Kötelező ujjnyomatot igényelnem az eSzemélyire?
Minden 6 év feletti polgárnak 2021. augusztus 2-ától kötelező ujjnyomatot adnia a személyazonosító igazolvány igényléshez.
A tároló elem, azaz a chip akkor nem tartalmazza az ujjnyomat adatot, ha az állampolgár
- annak adására ideiglenesen fizikailag képtelen,
- annak adására fizikailag képtelen.
Kötelező elektronikus aláírás tanúsítványt igényelnem?
Elektronikus aláírás tanúsítvány igénylése nem kötelező, viszont ajánlott, mivel díjmentes és egyre inkább elterjedt elektronikus hitelesítési forma. A minősített elektronikus aláírást ráadásul nem csak Magyarországon, hanem az Európai Unió országaiban is lehet használni dokumentumok elektronikus hitelesítésére.
eSzemélyi PIN-kódok aktiválása – kódok és jelszavak
eSzemélyiM mobilapplikáció
Az eSzemélyiM mobilapplikáció használatához legalább Android 7 vagy iOS 13 verziójú operációs rendszerű okostelefonnal kell rendelkezni. A telefonnak képesnek kell lenni az NFC (near field communication) funkcióra, valamint szükség van internetkapcsolatra.
Az iOS alkalmazás ezek alapján elérhető minden iPhone 7 vagy később megjelent iPhone típusú okostelefonra, az Android alkalmazás pedig az NFC chippel rendelkező legalább Android 7.0 operációs rendszert futtató okostelefonokra.
Amennyiben az alkalmazás mégis olyan telefonra kerül telepítésre, amely az elvárt követelményeket nem teljesíti, úgy ez az alkalmazásban megjelenítésre kerül.
Mi az NFC olvasási képesség, ami szükséges az eSzemélyi telefonnal történő kiolvasásához?
Az NFC segítségével lehetővé válik a mobiltelefon és egyes eszközök közti kapcsolódás rádiós kommunikációval. Legismertebb felhasználási területe a mobiltelefonos fizetés.
Az eSzemélyi chipjén található adatok kiolvasásához NFC (near field communication – közeli rádiófrekvenciás kommunikáció) olvasóval és funkcionalitással ellátott mobil eszköz szükséges a megfelelő azonosítók megadása mellett. Ahhoz, hogy az alkalmazás megfelelően működjön, az NFC olvasási képességgel rendelkező mobiltelefonnak – a magas szintű biztonsági követelményeknek való megfelelés miatt – az ún. extended length (nagyobb méretű adatcsomagokkal való) kommunikációt is tudnia kell kezelni, ellenkező esetben hibaüzenet jelenik meg.
Az NFC-nek bekapcsolt állapotban kell lennie az alkalmazás használatakor az adatkiolvasás során. A mobiltelefonok többségében az NFC a Beállítások menüben kapcsolható be. Egyes okostelefonokon az NFC alapértelmezetten be van kapcsolva.
Az eSzemélyiM kéri a CAN számom, hol találom?
Az eSzemélyihez tartozó 6 jegyű CAN számot az okmány előlapján találja. Kártyaolvasás előtt javasolt a CAN számot feljegyezni. Az applikációban lementheti az okmányhoz tartozó CAN számot.
Milyen kódok és jelszavak szükségesek az applikáció elektronikus funkcióihoz?
Az alkalmazáshoz az okmány igénylésekor kapott eAzonosítás PIN-kód, eAláírás tanúsítvány igénylése esetén eAláírás PIN-kód, valamint zárolás esetén a kódok feloldásához a PUK-kód szükséges. További információ a Kódok és jelszavak oldalon, valamint az okmányigényléskor kapott PIN tájékoztatóban található.
Miért szükséges regisztrálnom az eSzemélyimet az alkalmazásba?
Az eSzemélyin tárolt adatok olvasása regisztrációhoz kötött, ez a funkció az eAzonosítás menüpontban érhető el. A regisztráció biztosítja, hogy a felhasználó a saját eSzemélyi kártyáját össze tudja párosítani a mobileszközével, ekkor korlátlan számban olvashatóak ki az okmány chipjén tárolt adatok. Ilyenkor az alkalmazás működése érdekében tárolásra kerül a személyazonosító igazolványhoz tartozó korlátozott azonosító és okmányazonosító, valamint a mobiltelefon/tablet egyedi azonosító.
Hogyan tudom magam elektronikusan azonosítani az ügyintézés során?
Az elektronikus ügyintézés során több módon is azonosíthatja magát (pl.: Ügyfélkapu, Telefonons azonosítás, Arcképes azonosítás, eSzemélyi). Az eSzemélyivel történő azonosítás ennek az egyik legbiztonságosabb formája. Az eSzemélyivel történő azonosítással személyesen és online is intézheti ügyeit. Az eAzonosítás funkció használatához érvényes eSzemélyire és a funkcióhoz tartozó egyedi – aktivált – 6 jegyű eAzonosítás PIN kódra lesz szüksége.
Személyes ügyintézés során eSzemélyijét érintse a kártyaolvasóhoz, majd adja meg a 6 számjegyű eAzonosítás PIN kódot.
Azonosíthatom magam más eSzemélyijével az ügyintézés alkalmával?
Nem, az állandó személyazonosító igazolvány és az ehhez tartozó PIN kód használatára csak az adott személy jogosult. Az alól kivételt képeznek a cselekvőképességet teljesen korlátozó gondokság alatt álló személyek esetei. Ezen jogállású kiskorúak esetében törvényes képviselő járhat el.
Az eSzemélyi chipje révén alkalmas az eAzonosításra és – igénylés esetén – az eAláírásra is: ezekhez a funkciókhoz kódok és jelszavak szükségesek.
Az okmány igénylésekor alapesetben egy borítékot, eAláírás funkció igénylése esetén két borítékot kaphat:
- zöld szegélyű boríték – Személyazonosító igazolvány kódkártya,
- kék szegélyű boríték – Elektronikus aláírás kódkártya.
Ezek tartalmazzák a funkciók aktiválásához és használatához szükséges kódokat. Az aktiválás megtörténhet személyesen az eSzemélyi átvételekor a kormányablakokban/okmányirodákban, vagy ezt követően más helyszínen – akár otthon is – kártyaolvasó segítségével: ekkor az aktiváláskor kell megadni az egyedi PIN-kódokat.
Zöld szegélyű boríték tartalma a Személyazonosító igazolvány kódkártyája
Zöld szegélyű boríték, fő célja az eAzonosítás funkcióhoz tartozó PIN-kód megadása. Tartalma:
- A Személyazonosító igazolvány kódkártyája és leírás;
- Aktiváló PIN-kód (a kódkártyán): csak az aktiváláshoz szükséges, egyedire kell cserélni;
- PUK-kód (a kódkártyán): biztonsági kód a PIN-kód háromszori sikertelen beírása esetén;
- Regisztrációs kód (a kódkártyán): azonosító kód Ügyfélkapu regisztrációnál.
Az aktiváló PIN-kódot egyszer szükséges megadni, az okmány aktiválásakor. Ezután egyedi, 6 számjegyű saját PIN-kódra kell cserélni azt. Később az egyedi PIN-kóddal tudja magát azonosítani az eAzonosítás szolgáltatásoknál.
Kék szegélyű boríték tartalma az Elektronikus aláírás kódkártyája
Kék szegélyű boríték, fő célja az eAláírás funkció aktiválása. Csak a funkció igénylése esetén kapja meg az állampolgár. Tartalma:
- Az elektronikus aláírás kódkártyája és az ehhez kapcsolódó leírás;
- Aktiváló PIN-kód (a kódkártyán): csak az aktiváláshoz szükséges, egyedire kell cserélni;
- Visszavonási jelszó (a kódkártyán): tanúsítvány visszavonásához szükséges jelszó, például visszaélés esetén.
Az eAláírás funkció aktiválásához az eSzemélyin található CAN-számot és az aktiváló PIN-kódot kell megadni. Ezután az egyedi, 7 számjegyű saját PIN-kódra kell cserélni az aktiváló PIN-kódot. Ezt követően az egyedi PIN-kóddal és az eSzemélyi CAN-számmal tudja használni az eAláírás funkciót, vagyis elektronikus aláírást és időbélyeget tud elhelyezni a dokumentumokon.
eSzemélyiM Alkalmazás letöltése
forrás: eSzemélyiM mobilalkalmazás – Felhasználói kézikönyv Idomsoft
Az alkalmazás a kompatibilis okostelefonokra a platformnak megfelelő áruházból - Apple App Store-ból, valamint a Google Play Áruházból - tölthető le eSzemélyiM néven.
Letöltés és megnyitás után megjelenik a felhasználói szerződés. Az Elfogadom gomb akkor lesz aktív, ha egy részét elolvassa a megjelenő szövegnek.
Főképernyő
Az indító képernyő vagy a végfelhasználói szerződés elfogadása után az alkalmazás főképernyője jelenik meg, melyen a felhasználó az elérhető funkciók közül választhat.
A főképernyő tetején lévő állapotsávban jelenik meg az alkalmazás használatához elengedhetetlen internet kapcsolat, valamint a bekapcsolt NFC olvasási képesség jelzésére szolgáló ikon.
Amennyiben a telefonon nem érhető el NFC olvasó vagy a képesség nincs bekapcsolva, úgy az NFC ikon pirosan jelenik meg.
Androidon ebben az esetben az ikonra kattintva az NFC beállítások kerülnek megnyitásra, iOS operációs rendszer esetén pedig egy felugró ablak figyelmezteti a felhasználót, hogy a telefonon nem érhető el ez a funkció.
Amennyiben a telefon nem rendelkezik internet kapcsolattal, úgy a WIFI ikon pirosan jelenik meg. A piros gombra kattintva iOS operációs rendszer esetén a telefon beállításai jelennek meg, Android operációs rendszer esetén a WIFI beállítások, ahol a WIFI kapcsolódás beállítható.
A főképernyő középső részén bármely ikonra kattintva az ikonhoz tartozó funkció nyílik meg.
Beállítások
A Beállítások oldalon az alkalmazás Névjegye látható, valamint lehetőség van az alkalmazás nyelvének megváltoztatására.
Emellett elérhető a CAN-szám ideiglenes tárolásának lehetősége, amelyet bepipálva a későbbiekben legelőször megadott CAN-szám automatikusan eltárolásra kerül az alkalmazásban fél órán keresztül. Amennyiben a CAN-szám tárolásra került, úgy azt a lekérdezéseknél nem szükséges újra megadni, automatikusan felhasználásra kerül.
PIN-kódok ellenőrzése
A PIN-kódok ellenőrzése funkcióval az eSzemélyi elérhető PIN- és PUK-kód próbálkozások számát és állapotát lehet megtekinteni.
Az eSzemélyi beolvasása
Első lépésként az eSzemélyit a telefon NFC olvasójához kell érinteni, amikor az alkalmazás erre figyelmezteti a felhasználót. Ha a beolvasás nem sikerül, a kártyát a telefon hátulján másik helyre kell helyezni, esetleg lassan mozgatni.
Ha a beolvasás sikeres volt és a kártyaművelet megköveteli, akkor az eSzemélyi kártyán szereplő CAN-számot szükséges megadni, majd a Tovább gombra kattintani. Ha a CAN-szám megadása közben az NFC kapcsolat valami miatt megszakadt, újra szükséges a kártyát a telefon hátulján lévő NFC olvasóhoz érinteni.
Amennyiben a folyamat során hiba lép fel, erről az alkalmazás tájékoztatja a felhasználót.
Figyelmeztetés, hogy az eSzemélyi kártyát az eszköz hátoldalához szükséges tartani a beolvasáshoz.
Folyamatban lévő kártyaolvasás ablak
CAN-szám megadása képernyő
PIN-kódok ellenőrzése funkció
A kártyának a műveletek közben folyamatosan érintkeznie kell a telefon NFC olvasójával.
Sikeres kártyaolvasás és CAN-szám megadás után látható, hogy az eSzemélyin az eAzonosítás PIN, eAláírás PIN és PUK-kód milyen státuszban van, hány hátralévő próbálkozás van még a helyes kód megadására. Amennyiben a CAN-szám helytelen, úgy az eAláírás PIN státusza nem kérhető le, mellette hibaüzenet jelenik meg.
Ha az eAzonosítás vagy az eAláírás PIN-kód már kétszer hibásan került megadásra, tehát csak egy próbálkozás van a helyes megadásra, akkor az „eAzonosítás PIN-kód csere”/ „eAláírás PIN-kód csere” gombra nyomva egy felugró ablak figyelmezteti a felhasználót arról, hogy a funkció blokkolásra kerül egy újabb hibás PIN-kód megadása után.
eAláírás
Az eAláírás funkcióval az eSzemélyi eAláírás funkciójának státusza tekinthető meg, valamint aktiválható, módosítható a hozzá tartozó PIN-kód.
Első lépésként a kártya beolvasására, valamint az okmány előlapján található CAN-szám megadására van szükség. Sikeres beolvasás után az eAláírás információi tekinthetők meg, amennyiben elérhető. Ha az eAláírás a kártyán nem került beállításra, úgy ezt egy hibaüzenet jelzi.
eAláírás PIN-kód csere
Az eAláíráshoz tartozó PIN-kód cseréje is elvégezhető az alkalmazásból. Ehhez szükséges a jelenlegi PIN-kód megadása, majd a Tovább gomb megnyomása. Ezután az új PIN-kód megadását szükséges megtenni, majd a Tovább gombra való kattintás után ezt meg kell erősíteni egy újbóli megadással. A Tovább gomb megnyomása után a változtatás eredménye jelenik meg. Ez lehet sikeres, vagy valamilyen hiba miatt sikertelen. A pontos kimenetel a képernyőn olvasható.
Amennyiben a folyamatot úgy kezdi meg a felhasználó, hogy már csak egy PIN-kód próbálkozása maradt, akkor a folyamat legvégén az alkalmazás bekéri a kártyán található CAN-számot is.
Jelenlegi, új és megerősítő eAláírás PIN-kód megadása
Sikertelen (bal) és sikeres (jobb) PIN-kód cserét jelző képernyő
eAzonosítás
Az eAzonosítás funkcióval a kártya eAzonosítás funkciójának státusza kérdezhető le. A funkció eléréséhez szükséges a kártyaolvasás elvégzése (CAN-szám megadás nélkül).
Első adatolvasás előtt a kártyát szükséges regisztrálni, ami az alkalmazásban a Regisztráció gomb megnyomásával tehető meg. Amennyiben a regisztráció már megtörtént, úgy beolvashatók a kártyáról a szükséges személyes adatok.
Az eAzonosítás státusz képernyő még nem regisztrált (bal) és már regisztrált (jobb) kártyánál.
eAzonosítás aktiválás
Amennyiben a kártyát még nem aktiválták, akkor a kártya aktiválható a személyazonosító igazolványhoz adott aktiváló kóddal az Aktiválás gombra való kattintás után.
eAzonosítás feloldás
Amennyiben az eAzonosítás PIN zárolásra került túl sok sikertelen próbálkozás miatt, az az eAzonosítás PUK-kód megadásával feloldható a Feloldás gombra való kattintás után.
eAzonosítás képernyő zárolt PIN-kóddal
eAzonosítás regisztráció
A regisztráció megkezdésekor szükséges a szolgáltatáshoz tartozó adatkezelési nyilatkozat elolvasása és elfogadása. Ez az Elfogad gombbal tehető meg, vagy a Vissza gombbal megszakítható a folyamat.
Az elfogadás után tájékoztatásként megjelenik a képernyőn az alkalmazás által a kártyáról kiolvasásra kerülő adatok listája, melyet szintén az Elfogad gombbal lehet tudomásul venni, vagy a Vissza gombbal megszakítani a folyamatot. A következő lépésben az alkalmazás bekéri a kártya PIN-kódját. Amennyiben ez helyesen bevitelre került, akkor a Tovább gombra nyomva a regisztráció sikerességét jelző oldal jelenik meg, vagy egy hibaoldal a pontos hibaokkal.
eAzonosítás regisztráció két fő lépése.
eAzonosítás adatok beolvasása
Az eAzonosítás adatok beolvasása a Beolvasás gomb megnyomására érhető el, majd az eAzonosítás PIN-t kell megadni a képernyőn.
Sikertelen PIN megadás esetén a pontos hibaüzenet megjelenik a képernyőn. Sikeres PIN megadás után kiválaszthatók a lekérendő személyes adatok. Az Elfogad gomb megnyomására megjelenik a kiválasztott adatokat megjelenítő képernyő.
Amennyiben az olvasást úgy kezdik el, hogy már csak egy PIN próbálkozási lehetőség van, akkor a folyamat legvégén az alkalmazás elkéri a kártyán található CAN-számot is.
eAzonosításban lekérendő adatok kiválasztása (bal) és a kiválasztott adatok értékei (jobb).
Szolgáltatásazonosító
A Szolgáltatásazonosító funkcióval ellenőrizhető, hogy az eSzemélyin támogatott státuszú-e a szolgáltatásazonosító. A sikeres kártyaolvasás után a szolgáltatásazonosító státusza megjelenik a képernyőn.
Szolgáltatásazonosító státuszát megjelenítő képernyő
Mi kell ahhoz, hogy regisztrálni tudjam a DÁP applikácót a kormányablakban?
A regisztrációhoz rendelkezned kell úgynevezett személyi azonosítóval. Ezt a lakcímkártyádon találod meg.
Ha kormányablakban regisztrálsz, hozd magaddal a következőket:
- személyazonosító igazolvány, útlevél vagy vezetői engedély; és
- lakcímkártya.
Ha esetleg lejárt a személyazonosító okmányod, a kormányablakban segítünk az okmány megújításában.
- Születési hely
- Családi és utónév
- Anyja születési neve
- Kiállító hatóság neve
- Származási hely (opcionális)
- Datamátrix (kétdimenziós vonalkód)
- Magyarország stilizált címere
- Okmányazonosító
- Kiállítás dátuma
- MRZ kód
- Nemzetiségi név (opcionális)
Mit tegyek, ha törölni szeretném a regisztrációm?
Ha regisztráltál, de még nem aktív a DÁP profilod – tehát nem tudod használni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás funkcióit –, akkor következmények nélkül törölheted a regisztrációd.
- Hívd a 1818-as számot (0-s menüpont) vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot (0-s menüpont).
- Az azonosítás után add meg a törlési kódod. (A törlési kódot megtalálod a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban és a regisztrációkor kapott igazoláson.)
- Ügyintézőnk ezután törli a regisztrációd.
Ha nem tudod a törlési kódot, keresd fel bármelyik kormányablakot, és ügyintézőink segítenek a törlésben.
Ha már aktív a DÁP profilod, akkor a DÁP profil inaktiválását kell kérned a kormányablakokban.
Hogyan tudom inaktiválni a DÁP profilom?
A DÁP profil inaktiválását akkor kérheted, ha regisztráltál, és aktív a DÁP profilod. (Azaz tudod használni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás funkcióit.) Fontos, hogy a DÁP profilod inaktiválásával kizárod magad az állami elektronikus azonosítási szolgáltatások használatából.
- Nem fogsz tudni belépni és ügyet intézni az azonosítást kérő állami weboldalakon és mobilalkalmazásokban (pl. Digitális Állampolgár mobilalkalmazás, magyarorszag.hu, EESZT, eSZJA).
- Megszűnik a tárhelyed, és nem fogsz tudni hozzáférni a tárhelyen tárolt dokumentumaidhoz.
Ha mégis inaktiválni szeretnéd a DÁP profilod, keresd fel bármelyik kormányablakot. Ha később meggondolod magad, regisztrálj újra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban, és a DÁP profilod újra aktiválódni fog.
Muszáj lesz használnom a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást?
Természetesen nem, de számos helyzetben megkönnyítheti az életed. Ha nem szeretnéd használni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, továbbra is választhatod a megszokott személyes vagy online ügyintézési lehetőségeket.
Mi lesz azokkal a felületekkel, amiket eddig használtam?
Az állami weboldalak – például a magyarorszag.hu vagy az eeszt.gov.hu – és alkalmazások továbbra is megmaradnak.
Jó hír, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással e-mail cím és jelszó nélkül, QR-kóddal is bejelentkezhetsz majd az azonosítást kérő állami weboldalakra és alkalmazásokba.
Milyen nyelveken érhető el a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás?
Egyelőre csak magyarul érhető el.
Továbbra is magamnál kell tartanom az igazolványaimat?
Igen, mert egyelőre csak rendőri ellenőrzésnél igazolhatod magad a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással. Dolgozunk azon, hogy a jövőben egyre több helyen azonosíthasd magad a mobiltelefonoddal.
Külföldön is igazolhatom magam a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással?
Egyelőre nem. Ha külföldre utazol, ügyelj rá, hogy mindig nálad legyenek az érvényes okmányaid.
Akkor ezentúl nem kell meghosszabbítanom az igazolványaimat?
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás nincs hatással az okmányaid lejárati idejére. A lejáró igazolványaidat továbbra is meg kell hosszabbítanod.
Még több adatomat fogja tudni az állam?
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás csak olyan adatokat tartalmaz, amelyek eddig is szerepeltek az állami nyilvántartásokban. Ilyenek a személyes adataid, az okmányaid adatai és a gépjárműved adatai.
Nem kérünk tőled új adatokat, csak egy helyre gyűjtjük a meglévőket, hogy ezentúl könnyebben intézhesd az ügyeidet.
Mi garantálja, hogy nem élnek vissza az adataimmal?
Adataidat a hozzájárulásodnak és a jogszabályoknak megfelelően kezeljük. Adataid védelmét az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete - a General Data Protection Regulation, azaz a GDPR - is garantálja.
Az adataiddal te rendelkezel, és csak a beleegyezéseddel adjuk át harmadik félnek.
Mit tegyek, ha elveszett a telefonom?
Adataidat jelszó és biometrikus azonosítás védi, de a visszaélések megelőzése érdekében azt javasoljuk, hogy távolítsd el az eszközt a DÁP profilodból.
- Kattints az "Elveszett a telefonod?" linkre.
- Add meg a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban használt e-mail címed, mobilszámod és a születési dátumod.
- Az e-mail címedre elküldjük az eszköz eltávolításához szükséges linket.
Az eszköz eltávolítása után se te, se más nem fog tudni belépni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásba.
Eltávolítottam egy eszközt a DÁP profilomból, de újra használni szeretném. Mit tegyek?
Biztonsági okokból újra azonosítanod kell magad.
Ezt online is megteheted a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban, ha van 2021. február után aktivált eSzemélyi igazolványod és tudod a PIN-kódját.
Ha nincs eSzemélyi igazolványod vagy inkább személyesen azonosítanád magad, keresd fel bármelyik kormányablakot.
Milyen eszközökön használhatom a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást?
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazást iOS vagy Android eszközön is használhatod. Ahhoz, hogy az alkalmazás megfelelően működjön, az eszközödnek az alábbi követelményeknek kell megfelelnie
- Operációs rendszer:
- iOS 16, iPadOS 16 vagy újabb
- Android 10 vagy újabb
- Feltört, azaz jailbreakelt vagy rootolt eszközön az alkalmazás nem használható
Hol tudok érdeklődni, ha problémám van?
telefon: 1818 (0-s menüpont)
külföldről: +36 1 550 1858 (0-s menüpont)
email: kapcsolat@dap.gov.hu
DÁP mobilalkalmazás
Általános információk
A DÁP mobilalkalmazással e-mail cím és jelszó megadása nélkül jelentkezhetsz be az azonosítást kérő állami weboldalakon és alkalmazásokban. Ha még nem rendelkezel DÁP mobilalkalmazással, töltsd le, regisztrálj, mert csak ezután használhatod a szolgáltatást.
Szolgáltatások
Személyazonosság igazolása
Személyazonosító igazolvány, útlevél vagy jogosítvány helyett az alkalmazásban lévő QR kóddal is igazolhatod magad rendőri ellenőrzésnél. Rendőri igazoltatás során az okmányaid nélkül igazolhatod magad a QR kód felmutatásával.
Adataid egy helyen
Egy helyen megtalálod személyes adataidat, azonosítóidat és gépjárműved adatait.
QR kód bejelentkezés
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással email cím és jelszó megadása nélkül, egy QR kód beolvasásával jelentkezhetsz be az azonosítást kérő állami weboldalakra és alkalmazásokba.
Digitális aláírás
Nem kell kinyomtatnod és kézzel aláírnod a szerződéseket és más hivatalos dokumentumokat. Digitális aláírásoddal könnyedén hitelesítheted őket.
Erkölcsi bizonyítvány
Egy gombnyomással igényelhetsz digitális hatósági erkölcsi bizonyítványt. Ezzel igazolhatod, hogy büntetlen előéletű vagy, valamint nem állsz a közügyektől eltiltás hatálya alatt.
Időpontfoglalás
Ha ügyeidet személyesen intéznéd, pár koppintással foglalhatsz időpontot a legnépszerűbb ügyekre a kormányablakokban.
Töltsd le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Telepítés után ellenőrzik, hogy megfelelő-e a telefonod.
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazást iOS vagy Android eszközön is használhatod. Ahhoz, hogy az alkalmazás megfelelően működjön, az eszközödnek az alábbi követelményeknek kell megfelelnie
- Operációs rendszer:
- iOS 16, iPadOS 16 vagy újabb
- Android 10 vagy újabb
- Feltört, azaz jailbreakelt vagy rootolt eszközön az alkalmazás nem használható.
Ezután engedélyezned kell a biometrikus azonosítást, az értesítéseket és a kamera használatát.
Regisztráció megkezdése
Feltételek elfogadása
Adatvédelmi beállítások
Jelszó beállítása és megerősítése
Biometrikus azonosítás engedélyezése vagy kihagyása
Ha engedélyeznéd, lehetnek beállítási problémák
Válaszd ki, hogy szeretnél regisztrálni?
Regisztrálj bármelyik kormányablakban
A regisztráció során azonosítanod kell magad. Az azonosításhoz hozd magaddal a telefont, amire letöltötted a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, illetve a személyi igazolványod, a jogosítványod vagy az útleveled.
Ügyelj rá, hogy legyen mobilinterneted.
Ha nem akarsz bemenni a kormányablakba és online szeretnél regisztrálni
Ha 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványod van – amit korábban aktiváltál és tudod a PIN-kódját –, online is azonosíthatod magad a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban.
Amennyiben nem ilyen a személyi igazolványod, akkor lehet kérni a cseréjét, még akkor is, ha az nem járt le.
Előbb el kell végezni a regisztrációt az eSzemélyiM applikácóban, utána lehet a DÁP-ban használni.
eSzemélyi igazolvány hátuljának beolvasása
Helyezd sík felületre az eSzemélyi igazolványt.
Ügyelj rá, hogy a hátoldala nézzen feléd.
Tartózkodj világos helyen.
Helyezd stabil, egyszínű felületre, például az asztalra az okmányt és a kezed se remegjen.
Illesszd az okmányt a nyilacskákra. <<<<<<<<<<<<< azaz, el kell forgatni a személyi igazolványt, hogy a nyilacskák a telefon „ablakába” beleilleszkedjenek.
Engedélyezni kell a kamera használatát
Add meg az eSzemélyi PIN-kódját
eSzemélyi beolvasása
Helyezd sík felületre az eSzemélyit, és tartsd hozzá a telefon hátulját. A beolvasás akár 10 másodpercig is tarthat. A 2016. január 1. után kiadott eSzemélyik egy chipet is tartalmaznak. A chip a személyes adatait tárolja és a telefon NFC-je segítségével tudja beolvasni. Az NFC egy gyors és biztonságos adatcserét lehetővé tevő technológia, amely számos mobiltelefonban megtalálható. NFC-t használunk akkor is, amikor telefonnal fizetünk egy terminálnál.
Sikeres szkennelés után Engedélyezni kell az értesítéseket.
Sikeres azonosítás után ezt kapjuk
Figyeld az üzeneteidet
Értesítést küldünk a telefonodra, amint elkezdheted használni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
A digitális állampolgárságot fokozatosan vezetjük be, ezért előfordulhat, hogy várakoznod kell.
Nekem sikerült 2 telefonra is feltelepíteni a DÁP-ot, és ki is próbáltam, elérem mindkettővel az oldalakat.
Bejelentkezés
A bejelentkezéshez rendelkezned kell működő DÁP mobilalkalmazással.
Asztali számítógépen, laptopon vagy tableten
- A bejelentkezéshez kattints a DÁP mobilalkalmazás gombra. A felületen hamarosan megjelenik egy QR-kód.
- Nyisd meg a mobiltelefonon a DÁP mobilalkalmazást.
- Válaszd ki a QR belépés funkciót.
- Olvasd be a QR-kódot a telefon kamerájával.
- Engedélyezd a bejelentkezést a felugró értesítésben.
Mobiltelefonon
- A bejelentkezéshez koppints a DÁP mobilalkalmazás gombra.
- Koppints a DÁP mobilalkalmazás megnyitása gombra.
- A DÁP mobilalkalmazásban hamarosan megjelenik egy felugró értesítés.
- Engedélyezd a bejelentkezést a felugró értesítésben.
Bevallás beküldése ÁNYK programból
A lehetőség megvan, hogy beállítsd, hogy DÁP bejelentkezéssel menjen be a bevallás, de jelenleg sajnos nem működik, csak teker.
Így kell beállítani az ÁNYK-ban.
Szervíz/Beállítások.
Bevallás beküldése ONYA-ból
Dáp-pal lépsz be az ONYA-ba és utána minden ugyanaz, mint eddig.
Ahol megtalálsz minket
Blog kategória
AKCIÓ! Brutál Vállalkozói Képzés Pakk! 50%-os kedvezmény az összes online termékre!
Használd fel a Vállalkozás Okosan egy évtizedes vállalkozói tapasztalatát ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyél.
A félelmeid helyett a lehetőségeid lásd, hogy továbbfejlődhess.