Ugrás a tartalomra

5 webshop SEO ötlet

 

Ferge Balázs SEO stratéga vendégcikke.

 

A webshopok úgy szaporodnak, mint eső után a gomba. Szeretnénk elől lenni a keresőben, de a verseny nagy, a SEO meg sokrétegű.

Ezért összeszedtünk 5 webshop SEO ötletet, ami tekinthető ellenőrző listának is. Ennek mentén érdemes átnézni, átgondolni a webshop felépítését, és a SEO teendőket, hogy jöjjenek az eredmények és a Google is szeresse a webáruházunkat.

 

webshop.jpg

 

1. Webshop SEO ötlet – A webáruház felépítése

 

A legelső lépés az, hogy a webáruház technikai és tartalmi részét rendbe tegyük. Ha a webshop nem átlátható, nehezen kezelhető a vevők számára, akkor nem lesz elől a találati listákon.

Fontos, hogy mobilbarát legyen, mert a vevők nagy része már mobilról keres és mobilról vásárol. Ennek aránya témától függ természetesen.

Fontos, hogy a webshop gyors legyen. Kiemelten figyelni kell a képek méretére, adataira, optimalizálására, mert sok van belőlük. A meta adatokat megfelelően kell kitölteni és a méretüket is lecsökkenteni, amennyire lehet. Szerver oldalról is megfelelő beállításokkal kell rendelkezni, mert a technikai hibák is lassíthatják.

A vevőbarát, gyors webshop öröm a vevőnek, így értékes lesz a Google szemében is.

 

2. Webshop SEO ötlet – Kereső barát termék aloldalak

 

Ha már rendben van az oldal technikai része, átlátható és könnyen kezelhető a menürendszer, akkor foglalkozhatunk a termékekkel.

A webshop hátránya, hogy a vevő nem foghatja a kezébe a terméket. Ezért kell a jó kép, és a még jobb termékleírás. Utána következhet az optimális termék adatok kitöltése. Ilyen a kulcsszó a termékleírásban, és a meta címke kitöltése. Minden egyes termék, külön kulcsszó, tehát mindegyiket erre a kulcsszóra kell optimalizálni.

Az URL, a title és a meta leírás is tartalmazza a termék nevét. A termék elnevezésében a speciális tulajdonságok szerepeljenek elől és a legfontosabb kulcsszó a végén.

 

3. Webshop SEO ötlet – Kategória oldalak optimalizálása

 

Kategória oldalnak nevezzük azt az oldalt, ahol a termékcsoport főoldala van, például egy ékszer webshopban az arany női karkötők oldala egy kategóriát képvisel. Erről az oldalról lesznek elérhetőek az egyes alkategóriák, vagy maguk a termékek.

Az alkategória oldalakat hosszabb kulcsszavakra tudjuk optimalizálni, melyek gyakran könnyebben kerülnek a keresőben előre, mint a rövidebb kulcsszavak, melyekért élesebb verseny folyik. Ehhez azonban meg kell találni a lehető legtöbbet a kulcsszó kutatás során.

Optimalizáljuk megfelelően az oldalt. Használjuk ki a lehetőségeket. Töltsük ki a meta adatokat. használjuk a H1-H2 formázásokat.

Érdemes keresőre optimalizált leírást a kategória oldal tetejére és aljára is írni, ami plusz információkkal szolgál a látógatónak.

 

4. Webshop SEO ötlet – Vevői igények megismerése

 

Akkor válik értékessé a webáruház a Google szemében, hogyha ismerjük a vásárlók igényeit és arra adunk tartalmat. Ez vonatkozik a termék leírásokra, a kategóriák létrehozására és a blog bejegyzésekre is.

Ahhoz, hogy egy termékre irányítsd a leendő vevő figyelmét, sztorizni kell. Egy karkötő, csak egy karkötő a sok közül. Miért pont tőled vegye meg?

Mert a te karkötőddel szépséget, értéket, élményt és örök emléket adhat ajándékba. Erről kell mesélned neki, minél többször.

A konkurencia is történeteket mesél? Adj jobb tartalmat a vevődnek, mint a konkurencia.

 

5. Webshop SEO ötlet – Minőségi linképítés

 

A Google kiemelten nézi, hogy milyen linkek mutatnak a webáruházunkra. Sokat számít az eredményekben, hogy mennyire törődünk a linképítéssel. Fontos tudni, hogy linképítésben nem a mennyiség számít. Gyakori tévhit, hogy úgy működik ez is, mint a reklám, mindegy miért, csak beszéljenek rólunk minél többen. Ez nem igaz.

Egy darab minőségi, értékes linkkel több vevőd lesz, mint rengeteg kétes helyről származó linkkel. A vacak linkek sokat árthatnak a Google „szemében”.

A horgonyszövegre szintén figyelni kell. A horgonyszöveg lesz az a szó vagy szavak, amikre elhelyezed a linket. Ennek változatosnak kell lennie, de a kulcsszónak is szerepelnie kell valamilyen formában. Ha több weboldalról is tudsz linket szerezni, akkor érdemes vegyesen fontosabb kategóriákat, cikkeket és a főoldalt is linkelni. Ehhez szükséges egy stratégia, hogy tudd, melyik kulcsszót kell erősítened éppen.

 

Webáruház rendszerenként külön is érdemes megismerni a jellegzetességeket, amikkel optimalizálni tudunk és még jobb eredményeket érhetünk el. Többféle webáruház rendszer optimalizálásáról olvashatsz a SEO a Cégedért webáruház keresőoptimalizálása című oldalán.

 

Ferge Balázs - SEO stratéga

SEO a cégedért
seoacegedert@seoacegedert.hu

 

Blog kategória

Átalányadó Kalauz - Egyéni Vállalkozók Könyve kibővített kiadás

Átalányadó Kalauz - áttérés katáról átalányadóra határidőkkel, nyomtatványokkal, képernyőképekkel lépésről lépésre

Áttérés katáról átalányadóra - 22T101E, 22T1041, 2258 nyomtatványok kitöltése képernyőképekkel, lépésről lépésre.

ÁNYK és ONYA használata.

Áfabevallás (2265), közösségi nyilatkozat (22A60) kitöltési útmutató. Adófolyószámla lekérdezése.

Adókalkulátorok: kata, átalányadó, tételes költségelszámolás, társasági adó, kiva.

Eredménykimutatás és cash-flow tervező.