5 webshop SEO ötlet
Ferge Balázs SEO stratéga vendégcikke.
A webshopok úgy szaporodnak, mint eső után a gomba. Szeretnénk elől lenni a keresőben, de a verseny nagy, a SEO meg sokrétegű.
Ezért összeszedtünk 5 webshop SEO ötletet, ami tekinthető ellenőrző listának is. Ennek mentén érdemes átnézni, átgondolni a webshop felépítését, és a SEO teendőket, hogy jöjjenek az eredmények és a Google is szeresse a webáruházunkat.
1. Webshop SEO ötlet – A webáruház felépítése
A legelső lépés az, hogy a webáruház technikai és tartalmi részét rendbe tegyük. Ha a webshop nem átlátható, nehezen kezelhető a vevők számára, akkor nem lesz elől a találati listákon.
Fontos, hogy mobilbarát legyen, mert a vevők nagy része már mobilról keres és mobilról vásárol. Ennek aránya témától függ természetesen.
Fontos, hogy a webshop gyors legyen. Kiemelten figyelni kell a képek méretére, adataira, optimalizálására, mert sok van belőlük. A meta adatokat megfelelően kell kitölteni és a méretüket is lecsökkenteni, amennyire lehet. Szerver oldalról is megfelelő beállításokkal kell rendelkezni, mert a technikai hibák is lassíthatják.
A vevőbarát, gyors webshop öröm a vevőnek, így értékes lesz a Google szemében is.
2. Webshop SEO ötlet – Kereső barát termék aloldalak
Ha már rendben van az oldal technikai része, átlátható és könnyen kezelhető a menürendszer, akkor foglalkozhatunk a termékekkel.
A webshop hátránya, hogy a vevő nem foghatja a kezébe a terméket. Ezért kell a jó kép, és a még jobb termékleírás. Utána következhet az optimális termék adatok kitöltése. Ilyen a kulcsszó a termékleírásban, és a meta címke kitöltése. Minden egyes termék, külön kulcsszó, tehát mindegyiket erre a kulcsszóra kell optimalizálni.
Az URL, a title és a meta leírás is tartalmazza a termék nevét. A termék elnevezésében a speciális tulajdonságok szerepeljenek elől és a legfontosabb kulcsszó a végén.
3. Webshop SEO ötlet – Kategória oldalak optimalizálása
Kategória oldalnak nevezzük azt az oldalt, ahol a termékcsoport főoldala van, például egy ékszer webshopban az arany női karkötők oldala egy kategóriát képvisel. Erről az oldalról lesznek elérhetőek az egyes alkategóriák, vagy maguk a termékek.
Az alkategória oldalakat hosszabb kulcsszavakra tudjuk optimalizálni, melyek gyakran könnyebben kerülnek a keresőben előre, mint a rövidebb kulcsszavak, melyekért élesebb verseny folyik. Ehhez azonban meg kell találni a lehető legtöbbet a kulcsszó kutatás során.
Optimalizáljuk megfelelően az oldalt. Használjuk ki a lehetőségeket. Töltsük ki a meta adatokat. használjuk a H1-H2 formázásokat.
Érdemes keresőre optimalizált leírást a kategória oldal tetejére és aljára is írni, ami plusz információkkal szolgál a látógatónak.
4. Webshop SEO ötlet – Vevői igények megismerése
Akkor válik értékessé a webáruház a Google szemében, hogyha ismerjük a vásárlók igényeit és arra adunk tartalmat. Ez vonatkozik a termék leírásokra, a kategóriák létrehozására és a blog bejegyzésekre is.
Ahhoz, hogy egy termékre irányítsd a leendő vevő figyelmét, sztorizni kell. Egy karkötő, csak egy karkötő a sok közül. Miért pont tőled vegye meg?
Mert a te karkötőddel szépséget, értéket, élményt és örök emléket adhat ajándékba. Erről kell mesélned neki, minél többször.
A konkurencia is történeteket mesél? Adj jobb tartalmat a vevődnek, mint a konkurencia.
5. Webshop SEO ötlet – Minőségi linképítés
A Google kiemelten nézi, hogy milyen linkek mutatnak a webáruházunkra. Sokat számít az eredményekben, hogy mennyire törődünk a linképítéssel. Fontos tudni, hogy linképítésben nem a mennyiség számít. Gyakori tévhit, hogy úgy működik ez is, mint a reklám, mindegy miért, csak beszéljenek rólunk minél többen. Ez nem igaz.
Egy darab minőségi, értékes linkkel több vevőd lesz, mint rengeteg kétes helyről származó linkkel. A vacak linkek sokat árthatnak a Google „szemében”.
A horgonyszövegre szintén figyelni kell. A horgonyszöveg lesz az a szó vagy szavak, amikre elhelyezed a linket. Ennek változatosnak kell lennie, de a kulcsszónak is szerepelnie kell valamilyen formában. Ha több weboldalról is tudsz linket szerezni, akkor érdemes vegyesen fontosabb kategóriákat, cikkeket és a főoldalt is linkelni. Ehhez szükséges egy stratégia, hogy tudd, melyik kulcsszót kell erősítened éppen.
Webáruház rendszerenként külön is érdemes megismerni a jellegzetességeket, amikkel optimalizálni tudunk és még jobb eredményeket érhetünk el. Többféle webáruház rendszer optimalizálásáról olvashatsz a SEO a Cégedért webáruház keresőoptimalizálása című oldalán.
Ferge Balázs - SEO stratéga
SEO a cégedért
seoacegedert@seoacegedert.hu