Ugrás a tartalomra

10 MARKETING TIPP INDULÓ VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA

 

A legtöbb induló vállalkozás azonnali bevételt szeretne, azonban sajnos ez nem így működik. Korlátozott pénzeszközökkel a vállalkozók arra kényszerülnek, hogy kreatívak legyenek a problémamegoldásban.

A marketing tökéletesen illeszkedik erre a gondolkodásmódra, hiszen a hozzáértő szakemberek képesek azonnali bevételnövekedést elérni a startupok számára.

 

Sajnos azonban több kihívással is szembe kell néznie az induló vállalkozásoknak. Hogyan döntsük el például, hogy milyen marketing eszközre összpontosítsunk? Hogyan osszuk szét a korlátozott költségvetést? Kik vannak rajtunk kívül a piacon?

 

Ezekre mind választ kell adunk induló vállalkozásunkkal kapcsolatban. A startup vállalkozások esetén magunknak kell elvégeznünk a különböző marketing feladatokat, hogy cégünket sikerre tudjuk vinni.

 

marketingprofesszorok.jpg

 

A következő 10 marketing tipp segít, hogy beindíthassuk vállalkozásunkat:

 

1. Készítsünk éves marketing stratégiát

A startup vállalkozások egyik nagy buktatója, hogy nem terveznek előre. Bár az üzleti terv összeállításában némileg van szó marketingről, és ezeknek a költségeknek a meghatározásáról, mégis jó, ha külön időt szánunk erre is. Mit szeretnénk elérni egy év múlva: Mennyi bevételt? Mennyi látogatót a weboldalra? Mennyi konverziót? Ezeket mind lényeges meghatározni és felállítani célkitűzéseinket, hogy mérni lehessen vállalkozásunk sikerét az idő előrehaladtával.

 

2. Találjuk meg célközönségünket

Az új vállalkozók egyik meggyőződése, hogy mindenki a célközönség részét képezi. Ha mindenkinek próbálunk eladni, nem tudunk létrehozni kapcsolatot a potenciális ügyfelekkel. Határozzuk meg, ki a célpiac, és személyre szabhatjuk hirdetéseinket is. Ismerjük meg a potenciális ügyfeleket, értsük meg életmódjukat, aggodalmaikat és igényeiket. Minél jobban ismerjük őket, annál hatékonyabban tudunk eladni nekik.

 

3. Legyünk jelen online

A mai felgyorsult világban már szinte elengedhetetlen, hogy vállalkozásunk ne legyen jelen online. A legtöbben online keresnek különböző kifejezésekre így ahhoz, hogy megtaláljanak minket egy weboldalra mindenképp szükségünk lesz. Kezdetben elegendő akár egy weblapkészítő honlapot igénybe vennünk a költségek minimalizálása érdekében; a lényeg, hogy töltsük fel a vállalkozás tevékenységét, termékeit/szolgáltatásait és az elérhetőségeket.

 

4. Használjuk a közösségi médiát

A weboldal mellett fontos, hogy a közösségi média különböző platformjain is elérhetőek legyünk. A közösségi média az egyik leghatékonyabb marketing eszköz a weboldal után, ahol potenciális ügyfeleink megtalálhatnak minket. Tudjuk meg, hogy milyen platformot használ célpiacunk, és vegyük fel velük a kapcsolatot. Például nem fogunk találni sok férfi tech-rajongót a Pinteresten, így nem feltétlenül szükséges minden platformon jelen lenni. Kezdő vállalkozásként érdemes a két legnagyobb közösségi média felületét használnunk: a Facebookot és az Instagramot. Ezekre regisztrálva érdemes folyamatos, naprakész információkat szolgáltatnunk, hogy ügyfeleink figyelmét fenntartsuk és lehetséges újakat szerezhessünk.

 

5. Biztosítsunk minőségi tartalmakat

A tartalommarketing az egyik legfontosabb marketing eszköz, hiszen tartalmainkkal érjük el azt, hogy az emberek beszéljenek termékeinkről/szolgáltatásainkról. Hozzunk létre egy blogot a weboldalon belül, ahova érdekes, releváns tartalmakat írunk. Ezeket érdemes közösségi média platformjainkon is megosztani a felhasználók és az ügyfelek növelése érdekében. Az emberek szeretik az olvasmányos cikkeket, érdekességeket, így próbáljunk meg olyan témáról írni, amelyek ugráspontot biztosítanak a beszélgetésekhez. Nézzünk körbe a piacon, és az iparágon belül olyan egyedi tartalmak gyártására törekedjünk, amelyek a mai trendeknek megfelelnek. A tartalomíráshoz egyedül csak a saját időnket kell befektetnünk.

 

6. Szerezzünk támogatókat

Nem számít, milyen iparágat választunk, érdemes felkeresni a kulcsfontosságú vállalatokat (akár más iparágon belül), akik befolyásolók lesznek a mi javunkra. Persze, itt nem a versenytársakra gondolunk. Dolgozzunk ki kapcsolatot ezekkel az emberekkel/vállalatokkal úgy, hogy megosszák tartalmainkat, így kölcsönhatásba lépnek velük, vagy akár bemutatják magukat velük egy rendezvény/esemény keretén belül. Ha meg tudjuk győzni őket arról, hogy megosszák tartalmainkat az hatalmas lendületet adhat vállalkozásunknak. Természetesen ezek a partnerkapcsolatok a későbbiek folyamán is jól jöhetnek, és az együttműködések keretében mindkét cég jól járhat.

 

7. Látogassunk meg közösségi eseményeket

Bár egyre inkább digitális korban élünk, a hálózati események még mindig fontos célt szolgálnak az üzleti világban. Kezdetben saját rendezvényt szervezni nem célszerű, hiszen magas költségekkel jár, viszont tevékenységünkhöz passzoló nyilvános eseményeken érdemes megjelennünk akár látogatóként vagy szakmabeliként egyaránt. Szánjunk időt arra, hogy bemutassuk vállalkozásunkat az embereknek, akik kérdéseket tehetnek fel szemtől-szemben. Ezzel növelhetjük akár a potenciális ügyfeleink hálózatát, de akár kapcsolatépítésre is tökéletes.

 

8. Használjuk a SEO-t a növekedéshez

Az online marketing körében az egyik legfontosabb eszköz a keresőoptimalizálás. Ez lényegében egy külön terület, azonban kezdő vállalkozóként érdemes ezzel foglalkoznunk. Használjuk ki a Google Analytics és a Search Console eszközét, hogy mérni tudjuk weboldalunk hatékonyságát. Ezekkel az eszközökkel meg tudjuk nézni pontosan hányan látogattak weboldalunkra, milyen platformról érkeztek és milyen kulcsszavakra találtak meg minket. Ha weboldalunk WordPress alapú rendszeren fut, akkor nehezebb dolgunk lesz. Töltsük fel weboldalunkat releváns tartalmakkal, amelyekben az általunk meghatározott kulcsszavak szerepelnek. Ha a tartalom jól van megírva, és tartalmazza a kívánt kulcsszavakat, akkor jól működhet, és elősegítheti a Google találati listájában való rangsorolásunkat.

 

9. Ügyfélvélemények

Vállalkozásuk érdekében fontos, hogy visszajelzéseket kapjunk ügyfeleinktől, különösen akkor, ha startup cég vagyunk. Nem csak a pozitív, de a negatív visszajelzésekkel egyaránt foglalkoznunk kell, hogy feltérképezhessünk ügyfeleink elégedettségét. Ezentúl pedig segítenek választ adni arra, hogy miben tudunk fejlődni termékünkkel/szolgáltatásunkkal. A véleményeknek igen nagy hatalma van, hiszen leendő ügyfeleink ezek által egy képet állítanak fel cégünkről, és nagy befolyással lehetnek a további vásárlásokra. Érdemes értékesítés után megkérdezni ügyfeleinket, hogy elégedettek-e voltak mindennel. Így máris pozitívabban értékelnek majd minket a különböző platformokon, még akkor is, ha esetleg valamilyen problémájuk volt.

 

10. Megbízhatóság

Tulajdonosként a cégünk nyilvános arculatát képviseljük. Emiatt tegyük meg a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy mindig szakemberként mutatkozzunk ügyfeleink, versenytársaik szemében. Meséljünk magunkról, tegyük személyessé kommunikációnkat, és publikáljunk vállalatunk tevékenységén belül szakmai tartalmakat, amelyekkel bizalmat és tudást keltünk az emberekben. Ha megbízhatóságot, szakmaiságot mutatunk az hatalmas hatást gyakorolhat vállalkozásunkra.

 

Szakmai támogató a Marketing Professzorok

Blog kategória

Átalányadó Kalauz - Egyéni Vállalkozók Könyve kibővített kiadás

Átalányadó Kalauz - áttérés katáról átalányadóra határidőkkel, nyomtatványokkal, képernyőképekkel lépésről lépésre

Áttérés katáról átalányadóra - 22T101E, 22T1041, 2258 nyomtatványok kitöltése képernyőképekkel, lépésről lépésre.

ÁNYK és ONYA használata.

Áfabevallás (2265), közösségi nyilatkozat (22A60) kitöltési útmutató. Adófolyószámla lekérdezése.

Adókalkulátorok: kata, átalányadó, tételes költségelszámolás, társasági adó, kiva.

Eredménykimutatás és cash-flow tervező.